Sainz: Som zmätený, s autom sme niečo robili zle
Zatiaľ čo Charles Leclerc mohol mať ťažké srdce na boxový múrik Ferrari, Carlos Sainz mu nemal veľmi čo vyčítať, a ani mu nič nevyčítal. Za to, že v Maďarsku nevyhral a dokonca nezískal ani pódium, môže v prvom rade rýchlosť auta. Ferrari so svojím monopostom a s pneumatikami nepracovalo optimálne, myslí si.
Carlos Sainz sa po zastávke Georgea Russella rozhodol zareagovať na jeho undercut, hoci až o dve kolá neskôr. Ukázalo sa, že to bolo správne rozhodnutie, pretože Španielovi sa darilo útok Mercedesu odraziť. Pomalá zastávka však zmarila jeho nádej na to, aby z boxov vychádzal na jeho úrovni, prípadne dokonca pred ním.
Potom sa to už so Sainzom viezlo. Neskôr ho cez boxy predbehli Charles Leclerc, Max Verstappen, George Russell a v poslednom stinte si s ním na trati poradil Lewis Hamilton. Keďže v Leclercovom prípade Ferrari stavilo na neštandardnú taktiku, nakoniec z toho bola pre Sainza štvrtá priečka.
“Nuž, ako tím sme sa jasne trápili. Dnes som trochu zmätený, pretože po piatku sme čakali, že v pretekoch budeme mať vynikajúcu rýchlosť,” pustil sa do hodnotenia rozpačitého výkonu Carlos Sainz. “Pri týchto nižších teplotách trate a podmienkach sa očividne niečo udialo s autom a pneumatikami. Skrátka sme neboli rýchli. Toto je niečo, čo budeme musieť rozanalyzovať. Musíme sa na to pozrieť s odstupom, dať sa dokopy a zistiť, čo sme v týchto podmienkach spravili zle. Po letnej prestávke sa musíme vrátiť s lepším balíkom.”
Akoby toho nebolo málo, Španiel dnes nemal jeden, ale hneď dva slabé pitstopy. Mechanici skrátka nemali svoj deň. “Áno, hlavne ten prvý bol pomalý. Zrejme ma pripravil o overcut na Georgea, čo by mi dosť zjednodušilo preteky. Nejazdil by som v špinavom vzduchu. Myslím, že s rýchlou zastávkou by sa ten overcut mohol podariť. Taká je však realita. Celý rok sme mali slušné pitstopy, no je pravda, že z času na čas sa ich pár pokazí. Musíme to analyzovať, v druhej polovici chceme byť silnejší.”
Rovnako ako Mattia Binotto, ani Carlos Sainz dnes nechcel kritizovať stratégov, ktorí v jeho prípade nespravili nič odsúdeniahodné. “Neviem, čo sme mohli spraviť z hľadiska stratégie lepšie. Môžem vám však povedať, že keď máte nanič rýchlosť, akú sme mali my dnes, tak so stratégiou je to vždy ťažké. Na žiadnej zmesi sme nemali rýchlosť, v tom prípade sa nevyhnutne trápite pri výbere stratégie, lebo máte veľmi malú flexibilitu.”
“Áno, zastávky ma dnes vyšli draho, dvakrát, a zmenili hlavne môj druhý stint. Z pozície potenciálneho lídra pretekov som zrazu spadol na tretie miesto a musel som oveľa intenzívnejšie manažovať pneumatiky. Škoda, ale budeme toto rátať do stratégie? Asi nie, dnes sme boli skrátka pomalí,” hovorí 27-ročný pilot Ferrari.
Sainzov záver z víkendových pretekov je jasný; Ferrari niečo nezvládlo, no stratégia to nebola. “Ak si porovnáte našu rýchlosť a rýchlosť Red Bullu z piatku s tým, čo sme videli v nedeľu, tak je jasné, že s autom sa niečo stalo, voľačo sa stalo s pneumatikami. Niečo sme nerobili dobre.”