logo F1online.sk

Audi má postupne zabrať Sauber, hovorí sa o 450-miliónovej investícii

Valtteri Bottas, Kuan-jü Čou, monoposty Alfy Romeo, ilustračné
© DPPI/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 7. 2022

Už teraz môžeme očakávať, že na tlačových konferenciách na Hungaroringu zaznie veľa zaujímavého. Je pritom možné, že reakcie Charlesa Leclerca a Ferrari na francúzske zlyhanie nebudú hrať prím. Popredné motoristické médiá totiž prišli s kľúčovými informáciami, ktoré sa týkajú dvoch nemeckých automobiliek. Tie sa v ostatnom čase usilujú o vstup do Formuly 1.

Nebude to žiadna „symbolická“ účasť. Všetko nasvedčuje tomu, že Porsche a Audi sa chcú stať na rošte Formuly 1 naozaj silnými hráčmi. Nemecký portál Motorsport-Total.com, britský portál Motorsport.com a magazín Autosport spadajú pod jedného vlastníka a toto trio prišlo s veľkými novinkami ohľadne vstupu Porsche a Audi do Formuly 1.

O vstupe Porsche, ktoré má dokonca získať 50-percentný vlastnícky podiel v tíme Red Bull, sme už písali tu. Tento zdroj však nehovoril len o Porsche, ale priniesol aj ďalšie novinky, ktoré sa týkajú automobilky Audi.

Nadviazali pritom na informácie, o ktorých už hovoril renomovaný žurnalista Joe Saward. Ten po Veľkej cene Veľkej Británie hovoril o pokročilých rokovaniach medzi Audi a spoločnosťou Sauber. Tieto špekulácie teraz potvrdilo aj trio Motorsport-Total.comMotorsport.comAutosport.

„Počas víkendu v Silverstone uzrela svetlo sveta veľká fáma o tom, že Audi AG dosiahlo dohodu o kúpe spoločnosti Sauber,“ napísal Saward pred pár týždňami. „Už vieme o tom, že Porsche nadšene skočilo do postele s Red Bullom a teraz sa chce do pretekania vrhnúť aj jeho sesterská spoločnosť Audi. Prečo? Pretože nové pravidlá od roku 2026 sú presne tým, čo priemysel vyžaduje, keďže tento šport smeruje k udržateľnosti, superefektívnym motorom a syntetickým palivám. Možno sa nájdu aj ďalší, ktorí budú chcieť skočiť do rozbiehajúceho sa vlaku…“

„Šepká sa o dohode vo výške okolo 450 miliónov dolárov, vďaka ktorému Audi získa 75-percentný podiel v tíme, ktorého celková hodnota činí asi 600 miliónov,“ uviedol Saward. „Dohoda je podmienená potvrdením nových technických pravidiel zo strany FIA na rok 2026. Bude sa však jednať o postupný predaj. Audi najprv získa 25 percent v roku 2023, potom ďalších 25 percent v roku 2024 a napokon posledných 25 percent v roku 2025. Zvyšných 25 percent si ponechá Finn Rausing (súčasný vlastník Sauberu, pozn. red.). Tím bude až do konca roka 2025 používať motory Ferrari a niesť meno Alfa Romeo. Potom sa premení na Audi, ktorej motory bude vyrábať nemecká spoločnosť Audi Sport GmbH.“

S veľmi podobnými informáciami dnes prišlo aj vyššie uvedené trio portálov vo svojich článkoch.

„Audi je druhá automobilka z koncernu Volkswagen, ktorej vstup do Formuly 1 už schválili všetky potrebné orgány. Táto spoločnosť však zatiaľ nie je so svojím vstupom do športu tak ďaleko ako Porsche,“ uviedol Autosport.

„Podľa informácií portálu Autosport automobilka z Ingolstadtu stále rokuje s majiteľom Sauberu Finnom Rausingom o získaní 75-percent akcií tímu.“

„Už 7. apríla dala dozorná rada Volkswagenu súhlas so vstupom Audi a Porsche do Formuly 1 a schválila príslušné rozpočty po tom, čo vyjadrili súhlas aj predstavenstvá oboch značiek,“ píše Autosport.

„Nakrátko sa v tejto súvislosti objavili určité pochybnosti, pretože generálny riaditeľ skupiny Volkswagen Herbert Diess 22. júla oznámil svoju rezignáciu. Toho však 1. septembra nahradí výkonný riaditeľ Porsche AG Oliver Blume, ktorý bol jedným z hlavných podporovateľov vstupu tejto nemeckej automobilky do Formuly 1,“ dodal britský magazín.