Pérez pri reštarte zaspal, možno pil v sobotu tequilu, vyhlásil Marko | Magazín F1 - F1online.sk

Pérez pri reštarte zaspal, možno pil v sobotu tequilu, vyhlásil Marko

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Pilot Red Bullu Sergio Pérez prišiel v záverečných fázach Veľkej ceny Francúzska o pódium, keď ho po reštarte pretekov predbehol George Russell na Mercedese. Hoci je zjavné, že medzi správou „VSC ENDING“ a zelenou prešiel nezvykle dlhý čas, čo zjavne poplietlo aj samotného Mexičana, Helmut Marko s ním nemá zľutovanie. Péreza totiž obvinil z toho, že nebol dostatočne ostražitý.

Zatiaľ čo Pérezov tímový kolega Max Verstappen si po odstúpení Charlesa Leclerca pohodlne uhral ďalšie víťazstvo, mexický rodák podal priemerný výkon, keď napokon skončil na štvrtom mieste za oboma pilotmi Mercedesu.

Situácia vyzerala zle hneď od štartu, keď Péreza predbehol Hamilton. Pilot Red Bullu sa pred britského šampióna nedokázal dostať, pričom na konci pretekov zvádzal súboj o tretiu priečku aj s Russellom. Zvrat nastal po tom, ako jazdec Alfy Romeo Kuan-jü Čou musel odstaviť svoj monopost z dôvodu poruchy, čo riaditeľstvo pretekov riešilo žltými vlajkami a následným aktivovaním virtuálneho safety caru.

Signál „VSC ENDING“ namiesto bežných desiatich až pätnástich sekúnd svietil kvôli technickým problémom takmer minútu, čo pomýlilo Péreza. Svoju pozíciu teda nakoniec dôsledkom zmätočnej situácie stratil. Jeho pomalá reakcia sa však nepáčila poradcovi Red Bullu Markovi.

„Je veľmi nešťastné, že Checo zaspal pri reštarte pretekov. Stratil tam isté tretie miesto,“ povedal. Okrem toho si v tejto súvislosti uštipačne uťahoval z jazdca svojho vlastného tímu. „Možno pil v sobotu tequilu.“ Marko tým narážal na Pérezovu národnosť a stereotyp, ktorý sa k nej viaže, nakoľko ide o typický mexický alkoholický nápoj.

32-ročný pretekár sa však bráni. „Bolo to ťažké popoludnie. V prvom rade sme mali mať ďalšie pódium. Neviem, čo sa dialo s virtuálnym safety carom. Jednoducho ma to pomýlilo, pretože končil už od výjazdu z ôsmej zákruty a nakoniec reálne skončil až na konci pätnástej zákruty.“