Wolff vysvetľuje vysielačku Russellovi: Topil sa vo svojom hneve | Magazín F1 - F1online.sk

Wolff vysvetľuje vysielačku Russellovi: Topil sa vo svojom hneve

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Mercedes

Keď začujete vo vysielačke Mercedesu Tota Wolffa, znamená to, že buď sa skončili preteky, alebo je situácia taká vážna, že šéf tímu cítil veľkú potrebu zasiahnuť. Tentoraz sa Rakúšan prihováral Georgeovi Russellovi, ktorý stále bedákal nad súbojom so Sergiom Pérezom a jeho skrátením si trate.

Pilot Mercedesu mal v záverečnej časti pretekov lepšie tempo ako Pérez a ukázalo sa to dvanásť kôl pred koncom na rovinke Mistral. Russell sa pokúsil Péreza predbehnúť v nájazde do šikany po vnútornej strane, no Pérez bol vytlačený z trate a skrátil si celú zákrutu.

Russell sa vo vysielačke viackrát sťažoval a pýtal si Pérezovu pozíciu späť tak vehementne, že ho ani inžinier nedokázal upokojiť. Preto musel zasiahnuť Toto Wolff a jeho príkaz, aby “sklonil hlavu”. Svojho jazdca povzbudzoval aj slovami, že Péreza ešte môže predbehnúť.

“Zaliali ma emócie, nás všetkých, pretože som mal pocit, že som predviedol mega manéver na Checa, no nemohol som si ponechať tú pozíciu. Jednoznačne sme tam mali lepšiu rýchlosť,” uviedol na tlačovke George Russell.

Toto Wolff je známy tým, že počas pretekov zvykne povzbudzovať aj Lewisa Hamiltona. Mladší z dvojice jazdcov Mercedesu prezradil, že mu to dobre padlo. “Celkom ma to potešilo, keď som vo vysielačke začul Tota. Sme v tom spoločne ako tím.”

“Keď sedíte v aute, niekedy môžete mať pocit osamelosti, pretože sedíte v kokpite, robíte, čo môžete, no neviete, čo práve skúmajú inžinieri. Inžinieri neprežívajú to, čo my v aute. Takéto slová nás niekedy trochu zblížia,” vysvetľuje Russell.

Toto Wolff po pretekoch uviedol, že chcel Russella vytiahnuť z pazúrov hnevu. Mal totiž pocit, že sa až príliš “zožiera” súbojom s Pérezom. “Nadobudol som dojem, že sa tak trochu topil vo svojom hneve. Sedel vo svojom kokpite a cítil, že mal rýchlosť, ale túto naštvanosť musel hodiť za hlavu a koncentrovať sa.”

Russellovi sa nakoniec podarilo Péreza predbehnúť po skončení fázy VSC. “Dokázal ho poraziť na trati, nakoniec to bolo veľmi šikovné. Okolo tej fázy VSC bol trochu chaos, no on to využil,” pomyselne ho potľapkal po pleci.

Russell: On ma tam úplne odrezal. Bol som na vnútrajšku a zatočil smerom ku mne, musel som to v aute zachraňovať.
Inžinier: Pozrieme sa na to. Drž sa v dosahu piatich sekúnd, mohol by dostať trest.
Russell: To miesto mi musia vrátiť.
Inžinier: Povedz nám, ako je na tom auto? Máš niečo poškodené?
Russell: Neviem, nemyslím si.
Inžinier: Rozumiem. Sainz zamieril do boxov.
Wolff: George, stále to môžeš dokázať dokonca aj na trati.
Inžinier: Odstup 0,6 sekundy.

O kolo neskôr, opäť za Pérezom.

Inžinier: Odstup 0,5 sekundy.
Russell: No tak, chlapci, musíme niečo spraviť. On tam prešiel rovno, strácame tu veľmi veľa času.
Inžinier: George, neboli sme tam pred ním. Odstup 0,5 sekundy. Poďme!
Russell: Moje predné koleso som mal na jeho zadnom. Také je pravidlo pri útoku. Ja som mal rozhodne predné koleso na jeho zadnom.
Wolff: George, skloň hlavu, môžeš ho ešte uštvať.