logo F1online.skF1online.sk

Sainz bráni tím: Naši stratégovia odvádzajú dobrú robotu

Carlos Sainz a Sergio Pérez
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala24. 7. 2022

Carlosovi Sainzovi sa vo Francúzsku podarilo prebojovať z devätnásteho miesta až na piate. Inokedy by s takouto stíhacou jazdou mohol byť určite spokojný, no tentoraz sa zdá, že Ferrari mohlo získať aj lepší výsledok. Španiel uznáva, že pódium bolo v hre, no odmieta hádzať vinu na boxový múrik a stratégov.

Carlosa Sainza čakal po výmene pohonnej jednotky štart z posledného radu. Rozbehol sa však veľmi dobre, cez prvých desiatich pilotov sa dostal už po trinástich kolách a po vypadnutí Charlesa Leclerca sa postupne prepracoval až na štvrtú pozíciu. Na starnúcich stredne tvrdých pneumatikách sa dokonca začal lepiť na zadné krídlo Sergia Péreza, ktorého nakoniec aj porazil. Prakticky okamžite po tomto manévri však zamieril do boxov, čo môžeme vnímať ako potenciálnu chybu stratégov, ktorí podľa Nica Rosberga “akoby pri prezeraní dát zabudli sledovať, čo sa deje na obrazovkách”.

Jedno je isté: Sainzovo Ferrari dnes malo skvelú rýchlosť a bez päťsekundového trestu by azda mohlo pomýšľať aj na víťazstvo, nie je tak? “Nie, nie, nie. Víťazstvo nie, ale keby sme mali perfektné preteky, myslím si, že na pódium sme sa mohli dostať,” reagoval v mixzóne Carlos Sainz. “Max bol dnes veľmi rýchly a bezchybný. Maxa nie je možné poraziť z posledného miesta.”

“Mám však pocit, že sme to celkom pekne zachránili, mali sme dobrú rýchlosť. Bez penalizácie by sme asi štartovali z pole position alebo z prvého radu, v tom prípade by určite bolo možné získať víťazstvo. Štartovali sme však na devätnástom mieste. Po tom, ako dopadol pitstop a tie ďalšie veci, je OK skončiť na piatom mieste a získať bod za najrýchlejšie kolo. Beriem to, hoci verím, že po perfektných pretekoch sme mohli skončiť vyššie,” uznáva pilot Ferrari.

A práve to je ten problém. Keď bojujete o majstrovský titul, je nutné z každej príležitosti vyťažiť maximum. V tom vyniká napríklad Mercedes a Lewis Hamilton, ktorému to pomohlo získať už sedem majstrovských titulov.

Ferrari však pokazilo zastávku, keď pustilo Carlosa Sainza do cesty Williamsu, Španielovi rozdávalo pokyny uprostred predbiehacieho manévru, povolalo ho do boxov z tretieho miesta, keď bolo evidentné, že stratených 32 sekúnd za pár kôl nemôže dobehnúť.

Carlos Sainz však stojí za svojím tímom. “Ja si myslím, že náš tím v tejto sezóne strategicky odvádza veľmi dobrú prácu, stále tomu verím. My vo Ferrari sme strašne kritizovaní za rôzne veci, za pitstopy. Zakaždým, keď sa objaví nejaká náročná situácia z hľadiska stratégie, tak o veciach diskutujeme,” vysvetľuje častý chaos vo vysielačkách Ferrari. “My však nie sme takí katastrofálni, ako niektorí ľudia tvrdia. My skrátka chceme otvorene debatovať o týchto veciach.”

Navyše v danej chvíli nebol čas na vyčkávanie, pripomína. “Áno, bol som uprostred predbiehacieho manévru, ale tím bol presvedčený, že v tom kole je správne zastaviť a prerážať si cestu cez stred poľa.”

“Ja som si vtedy mohol myslieť, že je lepšie zariskovať a zostať vonku. Potom by sa uvidelo, ako by na tom boli pneumatiky, keďže mediumky boli na hranici svojej životnosti. Vtedy som sa však len dostal na tretie miesto, videl som to pódium a hovoril som si, že ak tieto gumy udržím pri živote, mohol by som skončiť na pódiu,” opisuje svoje myšlienkové pochody.

Nakoniec dal prednosť tvrdým dátam. “Mal som pocit, že tím má na počítačoch viac dát, viac čísel. Ak rozhodli takto, som stopercentne presvedčený, že s dobrým úmyslom. Musíme sa zlepšovať, musíme všetko podrobiť analýze. Som presvedčený, že náš tím odvádza dobrú robotu.”

Nebolo Sainzovi ľúto, keď sa musel porúčať z tretej pozície? “Ja som sa na to pozeral tak, že ak sa nedokážem dostať cez Checa, tak zastavím. Bol by som totiž štvrtý, nič by sa nedialo, Checa by som nevedel predbehnúť, tak by sme skúsili zastaviť a dotiahnuť sa. Keď som predbehol Checa, bol som tretí a hovoril som si, že skúsim sa mu vzdialiť, vytvoriť si päťsekundový náskok a dôjsť na týchto gumách do cieľa. Naše čísla vtedy tvrdili, že ísť až do cieľa by nebolo možné. Navyše sme mali päťsekundový trest, riskovali by sme, že stratíme pozíciu ešte aj v prospech Fernanda.”

“Tím rozhodol, že pôjdeme na istotu. Piate miesto a bod za najrýchlejšie kolo, to sú dobré body, aj sme ich získali. V tej chvíli som mal možno iný pocit, ale pokiaľ nevidím všetky dáta, tak nemôžem vedieť, ktorá voľba je najlepšia,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia