logo F1online.sk

Hamilton neprestáva experimentovať: Nechápem, súperi majú menší odpor a vyšší prítlak

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 7. 2022

Mercedes sa pred francúzskym víkendom nadychoval na ďalšiu ofenzívu. V Silverstone to vyzeralo sľubne, tak trochu aj v Rakúsku, ale na Paul Ricard nadšenie znovu opadlo. Táto trať pritom mala monopostu W13 vyhovovať, ale z nejakého záhadného dôvodu tomu tak nie je. Očividne ani v Mercedese nevedia, prečo odrazu tak strácajú.

Iste, víkend sa ešte neskončil a v pretekovom tempe na tom Mercedes nie je najhoršie, ale keď stratíte na pole position deväť desatín, tak je jasné, že nemáte v rukách víťazné auto. Lewis Hamilton pritom bol so svojím kvalifikačným výkonom spokojný, pomerne jednoznačne zdolal tímového kolegu, ale na Charlesa Leclerca sa pozeral z úctivej vzdialenosti.

„Pri pohľade na celkové umiestnenie je to určite solídny výsledok. Ak mám byť celkom úprimný, som so svojou kvalifikáciou naozaj spokojný. Moje posledné kolo bolo skvelé, keď som ho dokončil, hovoril som si, že to bolo veľkolepé. Stále to však bolo o nejakú sekundu alebo deväť desatín pomalšie,“ povedal po skončení kvalifikácie Hamilton.

„Naozaj si nie som istý, ako je možné, že sa medzi poslednými dvoma pretekmi strata na čelo zväčšila. Povedal by som, že prvé dva tímy jazdia po výkonnostnej stránke vo vlastnej lige. Stačí však nejaká skvelá práca od všetkých a budeme opäť tam vpredu,“ povzbudzuje svoj tím Lewis.

Charles Leclerc, ktorý v sobotu ťažil aj zo zákrytu od tímového kolegu, bol o necelých deväť desatín rýchlejší ako Hamilton. Strata na druhého Maxa Verstappena činila necelých šesť desatín, čo znie stále dosť hrozivo, zvlášť keď uvážime fakt, že Mercedes si na tejto trati veril.

„Síce sme sem priviezli vylepšenia, ale boli naozaj drobné. Môžu znamenať zrýchlenie tak o polovicu desatiny sekundy, možno desatinu ak by fungovali perfektne. Je naozaj ťažké vidieť ich vplyv,“ hovorí Hamilton.

„Prišiel som na toto podujatie a hovoril si, že minulý víkend sme boli nejaké tri alebo štyri desatiny pozadu, teraz by to mohli byť dve alebo tri desatinky. Potom som však celý víkend sledoval, ako zaostávame o rovnú sekundu, niekedy dokonca o jeden a pol sekundy. Bol som spokojný s mojím kolom i výkonom, ale oni sú skrátka vo vlastnej lige. Stále však sme tam vpredu a všetci za nami sa trápia tiež, takže musíme pokračovať v boji,“ dodal Hamilton.

Pri pohľade na slová Tota Wolffa i Lewisa Hamiltona je zrejmé, že Mercedes stále nevie, kde „je pes zakopaný“. George Russell sa síce vo štvrtok pred novinármi dušoval, že metóde pokus-omyl odzvonilo a Mercedes už vie, čo má robiť a kam smerovať, avšak pri pohľade na francúzsky víkend to tak nevyzeralo.

„V tom poslednom pokuse som bol v prvom sektore rovnako rýchly ako chlapci vpredu. Je to všetko o rovinkách, práve tam strácame veľa,“ hovorí Hamilton.

„Neviem presne, aké boli časy, ale len na rovinkách činí strata minimálne pol sekundy. V tej vysokorýchlostnej sekcii a posledných pár zákrutách nás trhajú na kusy. Vyzerá to tak, akoby mali menší odpor na rovinkách a viac prítlaku v zákrutách. V poslednom sektore to bolo nejakých šesť alebo sedem desatín. To je skrátka šialené. Mnohé z týchto úsekov sa pritom jazdí na plný plyn.“

„Časť z našej straty je odpor vzduchu, ale z nejakého dôvodu dokážu byť v rýchlych zákrutách omnoho rýchlejší. Nerozumiem tomu, ale budeme na tom naďalej pracovať,“ uvažuje nahlas Hamilton.

Štvrtkové slová Georgea Russella tak nezostali dlho aktuálne. Mercedes v sobotu opäť menil zadné krídlo, čo však napokon k ničomu neviedlo. Aj sám Hamilton priznal, že pokračuje v experimentovaní.

„Ráno som skúšal jazdiť s veľkým zadným krídlom, aby som zistil, či to nebude lepšie. Na rovinkách som však bol strašne pomalý, takže sme sa museli vrátiť k menšiemu. Stále v aute experimentujem,“ povedal Hamilton.

Súvisiace články