logo F1online.sk

Sainz avizuje ďalší trest: Budem musieť veľa predbiehať

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala22. 7. 2022

Ak ste predsa len dúfali, že piatkový trest pre Carlosa Sainza, ktorý ho na štarte pripraví o desať pozícií, bude pre tento víkend aj posledným, sklameme vás. Španiel po prvých dvoch tréningoch otvorene hovoril o tom, že v nedeľu ho čaká dlhá stíhacia jazda, keďže bude štartovať na chvoste štartového poľa.

Carlos Sainz bol v druhom tréningu najrýchlejším mužom zo všetkých, čo ho potešilo. Piatok hodnotí ako “rozhodne pozitívny”. “Neodjazdil som veľa krátkych stintov s malým množstvom paliva, ale aj v tých kolách som bol veľmi konkurencieschopný. Ukazuje sa, že sa uberáme správnym smerom.”

V nedeľu mu však dobrá kvalifikačná rýchlosť nepomôže. “Dnes sme sa viac koncentrovali na dlhé jazdy. Nebudem bojovať o pole position, keďže som dostal toľko penalizácií. Na dlhých jazdách ešte musíme popracovať, ale zároveň nás povzbudili tie krátke jazdy.”

Toľko penalizácií? Oficiálne vieme zatiaľ len o jednej za výmenu riadiacej jednotky elektroniky, upozornil Carlosa Sainza reportér Will Buxton, ktorý viedol rozhovor. “Uvidíme,” začal sa usmievať Španiel, akoby prezradil niečo, čo nemal. Po pár sekundách si však uvedomil, že ide o verejné tajomstvo. “Už som dostal desať miest, tak asi viete, čo môžete čakať.”

Štart z poslednej priečky, no čo môžeme čakať okrem toho? Aj pneumatikový duel, predpovedá víťaz tohtoročnej VC Veľkej Británie. “Je tu horúco. V tejto sezóne si všímame, že keď sa oteplí, tak sa na tohtoročných pneumatikách od Pirelli výrazne zvýši degradácia. Myslím si, že gumy sa budú opotrebúvať rýchlejšie než v minulosti na okruhu Paul Ricard. Čaká nás práca.”

“Max bol na stredne tvrdej zmesi veľmi rýchly. Ja som bol rýchly na začiatku, ale pomalý na konci. Chcem zabezpečiť, aby sa tá rýchlosť z krátkych stintov preliala do tých dlhých,” pokračoval uvedomujúc si, že v nedeľu bude rozhodovať presne toto.

Po piatku to nevyzeralo na prechádzku ružovou záhradou. “Párkrát som sa pokúsil predbehnúť iné autá, pretože viem, že budem musieť veľa predbiehať. Musím povedať, že to bolo náročnejšie, než sme čakali. Spôsobuje to najmä fakt, že na protiľahlej rovinke fúka zadný vietor, ktorý redukuje efekt DRS a zákrytu.”

“Nemám však na výber, musím nájsť nejaký spôsob, ako predbiehať. Najlepším liekom je skrátka byť rýchlejší, než sme teraz. Uvidíme, s akými motorovými režimami jazdili ostatní a či budeme mať dobrú maximálku na predbiehanie. Dúfam, že budeme, pretože potrebujem získať množstvo pozícií,” uzavrel rozhovor Sainz.