Massa: Ferrari musí mať iné priority ako určovať tímovú jednotku | Magazín F1 - F1online.sk

Massa: Ferrari musí mať iné priority ako určovať tímovú jednotku

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Scuderia Ferrari

Za čias Michaela Schumachera vo Ferrari nebolo o čom: Nemec na ceste stať sa sedemnásobným majstrom sveta bol absolútnou a neohrozenou tímovou jednotkou. Dnes je však situácia v talianskej stajni iná, vedenie chce aj v tejto fáze sezóny dať svojim jazdcom rovnaké šance na titul. Prezieravosť, férovosť alebo bláznovstvo? Felipe Massa poslednú možnosť z tejto trojice vylučuje, Ferrari by vraj malo riešiť podstatnejšie veci ako post tímovej jednotky.

Charles Leclerc sa ešte úspešne drží v boji o tohtoročný titul, no Carlosovi Sainzovi sa po vypadnutí v Spielbergu jeho majstrovský sen rýchlo rozplýva. Monačan na Maxa Verstappena stráca “len” 38, Carlos Sainz však už priepastných 75 bodov. Môže to ešte zvrátiť alebo je načase pomôcť Charlesovi Leclercovi?

Pripomeňme, že o najvýraznejší zvrat v sezóne sa počas platnosti aktuálneho bodovacieho systému postaral Sebastian Vettel v roku 2012, ktorý strácal “len” 44 bodov na Fernanda Alonsa. Keby sme na aktuálny systém previedli aj iné ročníky, relatívne nedávno, a síce v roku 2007, by sa Kimimu Räikkönenovi podarilo otočiť 56-bodové manko a taký James Hunt v pamätnej sezóne 1976 by zmazal až 98-bodovú stratu!

Mohol by niečo také dokázať aj Carlos Sainz? Felipe Massa nevylučuje, že na konci sezóny by k majstrovskému titulu predsa len mohol mať bližšie on ako Charles Leclerc. V rozhovore pre La Gazzetta dello Sport však zdôraznil, že je dôležité nepostupovať rovnako ako za čias jazdeckého dua Schumacher-Barrichello, resp. Schumacher-Massa.

“V roku 2006 sme mali úlohy podelené jasne,” spomína Felipe Massa na sezónu, keď bol akýmsi študentom Červeného baróna Michaela Schumachera. “A potom prišiel Kimi Räikkönen. Dohodli sme sa, že pred pretekmi v Spa môžeme voľne bojovať. Kto bude následne pozadu, bude pomáhať tímovému kolegovi.”

Teraz by Ferrari malo postupovať rovnako ako v sezóne 2007, myslí si Brazílčan. “Nepoznám aktuálnu situáciu, ale momentálne by top prioritou Ferrari mala byť spoľahlivosť. Najskôr musia vyriešiť ju a až potom udeľovať post tímovej jednotky.”

“Možnože nabudúce vypadne Leclerc a Sainz vyhrá,” objasňuje svoj pohľad Massa. “Ešte je priskoro na delenie úloh, pretože dokonca ani v Maranelle nevedia, kto na nasledujúcich pretekoch uvidí šachovnicovú vlajku.”

V neprospech španielskeho pretekára hovorí fakt, že ho už čoskoro zrejme čaká trest za výmenu motorových komponentov, jeho manko teda s najväčšou pravdepodobnosťou ešte mierne narastie. Môžeme mu veriť, že by to mohol zvrátiť, dokonca s takýmto hendikepom?

“Carlos sa v posledných šiestich týždňoch dramaticky zlepšil. Po ťažšom úvode do sezóny je opäť so svojím monopostom jednotný, čo sa odráža na výsledkoch. V Rakúsku ma na Sainzovi nezarazilo najviac jeho vypadnutie, ale že počas víkendu nestíhal Charlesovi Leclercovi,” hodnotí Massa, podľa ktorého je trend presne opačný. “Carlos sa v poslednom čase neustále zlepšoval a ukrajoval z Leclercovho náskoku.”

“Pre Ferrari je dôležité, aby bol Sainz silný, pretože iba dvaja jazdci na rovnakej úrovni dokážu posúvať tím vpred. Carlos Sainz nie je problémom Ferrari. Taliani majú problém s nedostatočnou konzistentnosťou. Preto je z môjho pohľadu v tejto fáze bezpredmetné baviť sa o tímovej jednotke. Ferrari musí zabezpečiť spoľahlivosť a vyvíjať auto na solídnych základoch,” uzavrel svoju analýzu 41-ročný pretekár.