logo F1online.sk

Vylepšený Williams funguje, teší sa Albon

Alex Albon
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala12. 7. 2022

Williams predstavil veľký balík noviniek už na domácom Silverstone, no nemal šancu ho vyskúšať v pretekovom tempe. K tomu sa Alex Albon dostal až v Rakúsku. Aké sú jeho prvé dojmy? Williams sa posúva dopredu, konštatuje.

Ani v Rakúsku nebolo jednoduché nastaviť monopost, ktorý Williams do veľkej miery ešte nepozná. Vo Veľkej Británii totiž skončil už v prvom kole, a ani v tréningoch nemal veľa priestoru na hranie sa s ním, keďže bolo mokro. Šprintový víkend na Red Bull Ringu zas obmedzil piatkovú prípravu na 60 minút, z ktorej ešte odčerpali čas červené vlajky.

Po sobote a nedeli má Alex Albon o čosi lepšiu predstavu, čo má pod zadkom. Body to však zatiaľ nezískalo, keďže ho v úplnom závere porazili Fernando Alonso a Valtteri Bottas. “Áno, je to frustrujúce. Chceli sme získať body, ale keď vezmeme do úvahy, ako sme na tom boli v sobotu, tak to boli dobré preteky. Som s nimi spokojný.” Thajsko-britský jazdec v šprinte spadol z jedenásteho miesta až na šestnáste.

V priebehu nedele sa zas posunul z pätnástej na dvanástu priečku. Pomohla mu zmena podmienok a fakt, že na rozdiel od soboty nedostal päťsekundový trest. “Vystrčili sme lakte. Keď som bol na trati, tak som vedel, že sa k pneumatikám nesprávam šetrne, ale musel som na to zatlačiť, aby som za sebou udržal Valtteriho. Nakoniec sa mi teda zničili pneumatiky.”

“Ale toto boli prvé poriadne preteky s novým balíkom a veľa sa z nich naučíme. Pozrieme sa na dáta a vo Francúzsku sa vrátime silnejší,” sľubuje člen rodiny Red Bullu, ktorý je tento rok na hosťovaní vo Williamse.

Valtteri Bottas mal na konci pretekov viac síl, no to teraz Albona nemrzí. “Prakticky celé preteky sme sa dokázali rýchlostne vyrovnávať McLarenom,” teší sa. “Občas sme sa ocitli v premávke, ale s naším tempom som bol naozaj spokojný. Mal som pocit, že tento víkend sme spravili krok vpred, to je pozitívne.”

Albonov kolega Nicholas Latifi po skvelom víkende v Silverstone musel odstúpiť už po 23 kolách. Tím potvrdil, že sa mu poškodila podlaha, a keďže jazdil aj so starou špecifikáciou monopostu, krúžiť nemalo žiaden zmysel.

“Na štarte sa na trati objavilo veľa úlomkov. Po niektorých som prešiel, to viem, ale asi som raz prešiel aj po obrubníku. Nemal som také zlé pocity,” vysvetľoval Latifi. To sa však rýchlo zmenilo. “To bolo ešte dosť skoro, no ku koncu stintu, resp. na začiatku toho druhého to už bolo dosť značné.”

“Myslím, že nám chýbalo 40 alebo 50 bodov prítlaku, takže nemalo zmysel pokračovať. Motoru sme ušetrili nejaké kilometre a vo Francúzsku to skúsime zas,” avizuje kanadský pretekár, ktorý cíti, že bez balíka vylepšení dosť stráca, minimálne v pretekoch. “Vo Francúzsku by som mal dostať tie novinky, takže sa resetujem a idem ďalej.”

Súvisiace články