logo F1online.sk

Russell akceptoval vinu, ale: Viac som spraviť nemohol

George Russell
© Steve Etherington/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala11. 7. 2022

George Russell zažil veľmi rušné prvé kolo. Najskôr predbehol Carlosa Sainza, ktorý mu to o pár metrov vrátil, a následne zviedol súboj so Sergiom Pérezom, ktorého výsledok už všetci dobre poznáme. Britský jazdec akceptoval penalizáciu, no prezradil, že na súboj nedoplatil len ňou. Výrazné poškodenie spomalilo monopost.

Po kolízii si Russell udržal štvrté miesto, no keď v jedenástom kole mieril do boxov, Sainz pred ním mal už jedenásťsekundový náskok. “Ten incident v štvrtej zákrute bol frustrujúci. S poškodeným autom som stratil obrovské množstvo času, pravdepodobne až sekundu na kolo.”

Až po zastávke sa rýchlosť Mercedesu aspoň mierne skonsolidovala. “Potom som zistil, že máme penalizáciu, musel som meniť predné krídlo, čo trvalo dvadsať sekúnd. Asi to nakoniec nedopadlo tak zle, keďže som skončil na tejto pozícii, a to som sa musel predierať cez premávku s minútovou stratou na lídra.”

George Russell pred novinármi uznal, že “podľa striktného výkladu pravidiel” bol skutočne zodpovedný za danú nehodu, no jedným dychom doplnil, že “od sekundy, keď som začal brzdiť, som bol na limite so svojím autom. Nič viac som nemohol robiť.”

“Pred sebou som mal ďalšie auto. Vieme, že monoposty sa v turbulentnom vzduchu zlepšili, ale ten rozvírený vzduch sa stále tvorí,” pustil sa do vysvetľovania pilot Mercedesu. “Natlačil ma na obrubník. Ja som bol už na limite a toto ma trochu vytlačilo, a bol som širší. Brzdil som neskoro a tvrdo, Checo bol na čistej stope. Keď začal zatáčať, vedel som, že dôjde ku kontaktu. Brzdil som, koľko sa dalo, zatáčal som čo najviac, no on mal na pretekárskej stope viac gripu.”

Na ďalšom jazdeckom brífingu sa tak opäť budú rozoberať pravidlá predbiehania. V piatok sa táto debata ťahala tak dlho, že Sebastiana Vettela prestalo baviť, ako sa celý rozhovor “točí v kruhoch” a odišiel.

“Nikoho tu neobviňujem. Všetci chceme konzistentnosť medzi jazdcami, od komisárov chceme konzistentnosť, no zároveň nie sú všetky incidenty rovnaké. Myslím, že si spoločne prezrieme množstvo rôznych incidentov a my, piloti, poskytneme spätnú väzbu, či to malo byť potrestané alebo nie. Dúfam, že komisárom poskytneme lepší pohľad na to, aké z toho máme pocity. Všetci potrebujeme byť na rovnakej vlne,” uvedomuje si George Russell. Avšak bude to mať nejaký efekt, keď piloti niečo vysvetlia štvorici komisárov, ktorá sa na ďalší týždeň kompletne vymení?

To je otázka do budúcnosti, Mercedes teraz musí v prvom rade riešiť výkon svojho monopostu. George Russell aj v druhej polovici pretekov hlásil, že nechápe, prečo je taký pomalý.

“Po nehode som mal zničenú ľavú stranu predného krídla. Po výmene som sa cítil oveľa lepšie, mal som viac prítlaku aj balans sa zlepšil, ale stále som nebol taký rýchly, ako som čakal. Zbežne som si však prebehol dáta a mám pocit, že sme mali viac-menej rovnaké tempo ako Lewis vzhľadom na to, že sme boli v premávke a zničili sme si tam pneumatiky. Ako tím sme však stále pozadu oproti tomu, kde by sme chceli byť,” zhodnotil.