Pilotov Haasu prekvapuje rýchlosť ich monopostu, problém s nimi mal aj Mercedes
Už-už sme sa nad tímom Haas chystali zlomiť palicu. Kvôli nedostatku vylepšení a určite aj nie najjednoduchšej finančnej situácii to vyzeralo, že sa americký celok začína prepadať poradím nadol. V Silverstone i Rakúsku však opäť ukazuje záblesky formy z úvodu sezóny. Prekvapená však nie je len fanúšikovská a odborná obec, ale zdá sa, že aj samotný tím.
Kevin Magnussen a Mick Schumacher dokázali v nedeľnom šprinte dlho odolávať útokom zo strany Mercedesu Lewisa Hamiltona. Dánsky pretekár napokon vďaka tomu vybojoval cenné dva body za siedme miesto.
Na rozdiel od mnohých rivalov v strede poľa však Haas svoj monopost nijak nevylepšil. Stále jazdí s rovnakým balíkom, aký predstavil v Bahrajne a naďalej s ním dokáže byť konkurencieschopný. Výjazd z pomalých zákrut a rýchlosť na rovinkách patrí medzi silné stránky monopostu VF-22, čo Mickovi Schumacherovi v súboji s Hamiltonom veľmi pomohlo.
„Tento rok máme dobré auto, už od začiatku sezóny bolo rýchle,“ povedal novinárom Kevin Magnussen. „Máme za sebou zopár ťažkých pretekov a zopár zlých kvalifikácií, ale väčšinou sme boli dosť konkurencieschopní.“
„Mali sme skrátka len smolu. Dúfam, že veci sa obrátia a budeme schopní získavať body pravidelnejšie. Ak mám byť úprimný, tak je trochu prekvapujúce, ale taktiež potešujúce, že sme v tejto fáze roka stále takí konkurencieschopní,“ dodal dánsky pretekár.
Prvé väčšie a zároveň jediné vylepšenia balíka americkej stajne prídu v Maďarsku. Pôvodne boli plánované do Francúzska, ale tím ich na Paul Ricard nestihne pripraviť. Nasadí ich tak až na posledné preteky pred letnou prestávkou. Potom sa sústredí na rok 2023.
„Myslím, že sme všetci dosť prekvapení, ale príjemne prekvapení,“ povedal Mick Schumacher. „Som vcelku optimistický, že s plánovanou aktualizáciou balíka urobíme ďalší krok vpred.“
V Rakúsku sa ukázalo, že monopost VF-22 bol postavený od základu veľmi dobre. V zákrutách poskytuje dostatočnú priľnavosť a na rovinkách si dokáže s prispením motora Ferrari efektívne poradiť s odporom vzduchu. Na vlastnej koži to v sobotnom šprinte okúsil aj Lewis Hamilton.
„Výkon pohonnej jednotky Ferrari je na nás v tejto chvíli príliš veľký,“ priznal po šprinte sedemnásobný majster sveta. „Vlastne neviem, či je to odporom vzduchu alebo výkonom motora, skrátka to ťažko kvantifikovať.“
„Necítil som sa taký rýchly. Myslím, že s autom nebolo niečo v poriadku, možno to súvisí s kolíziou z prvého kola. Cítil som, že s riadením niečo nebolo v poriadku. Možno pri kontakte došlo k zmene v rozložení balastu,“ povedal Hamilton.