logo F1online.sk

Leclerc upozorňuje, že Ferrari už nemá čas na handrkovanie sa

Charles Leclerc
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala9. 7. 2022

Keď sa Max Verstappen počas šprintu pozrel do spätných zrkadiel a zbadal, ako dvojica Ferrari bojuje medzi sebou, v duchu za to pilotom Scuderie azda aj poďakoval. Charles Leclerc si veľmi dobre uvedomuje, že takýmto interným súbojom si taliansky tím vôbec nepomohol. Zdôrazňuje preto, že v nedeľu už treba ťahať za jeden povraz.

Red Bullu v rukách holandského pretekára sa hneď v úvode podarilo utrhnúť zvyšok poľa. Približne trojsekundový náskok si však nevypracoval len sám; keďže Ferrari za ním bojovali medzi sebou, pripravovali sa o cenné desatinky sekundy, ktoré Verstappenovi de facto spadli z neba.

Charles Leclerc v druhej polovici šprintu začal sťahovať lídra pretekov, ale na pokus o útok mu ešte dve-tri kolá chýbali. Christian Horner po pretekoch prezradil, že Ferrari malo zrejme pneumatiky v lepšom stave; Verstappen si ich dosť zničil v prvých kolách, keď na to zatlačil azda až príliš. Keby Ferrari medzi sebou nebojovali, mohli to v závere využiť. Nestalo sa.

“Zajtra nás čakajú dlhé preteky, manažment pneumatík bude oveľa dôležitejší v porovnaní s dneškom,” zdôrazňuje Charles Leclerc, ktorý bol v šiestich z posledných siedmich kôl rýchlejší ako Max Verstappen, a počas týchto kôl zo svojho manka zmazal viac ako jednu sekundu. “Preto si zajtra nesmieme dovoliť spraviť to, čo sme urobili dnes.”

Monačan však nechce predbiehať a netvrdí, že súboj so Sainzom ho stál víťazstvo v šprinte. V posledných kolách totiž Verstappen nebol nútený ísť úplne na hranu. “Či by to stačilo na víťazstvo? To si nemyslím, pretože aj Max manažoval svoje pneumatiky, akonáhle si vybudoval istý náskok. Nikdy sa už nedozvieme, čo by sa stalo. Ale áno, dnes nás čaká práca. Taká je realita.”

Carlos Sainz sa na súboj s Charlesom Leclercom nepozeral tak dramaticky, podľa jeho názoru súperili len veľmi málo. “Myslím si, že dnes sme pri nejakom súboji toho mohli len veľmi málo získať alebo stratiť. Bavíme sa tu o jednom bode hore-dolu, pretože v šprinte sa veľa bodov nerozdeľuje. A Max celé preteky pôsobil dojmom, že to má pod kontrolou. Nič sme teda nestratili.”

Obaja piloti sa napokon zhodli na tom, že Mattia Binotto ako šéf tímu má v rukách všetky právomoci a ak bude chcieť, môže interné súboje zakázať, prípadne nastaviť presné pravidlá, podľa ktorých sa bude postupovať. “My tu nie sme na to, aby sme o tom rozhodovali, to je skôr otázka na Mattiu,” poznamenal Leclerc.

Carlos Sainz súhlasí. “O tom rozhodne Mattia a tím, ale nemôžeme povedať, že by sme niečo stratili. Nevyzerá to tak, že by Max vpredu zrovna panikáril. Ale áno, musíme zabezpečiť, aby sme na začiatku stintu boli bližšie, rovnako na jeho konci. O to sa musíme pokúsiť zajtra.”