logo F1online.sk

Leclerc cíti frustráciu: Na tvrdých gumách som sa strašne trápil

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala3. 7. 2022

Veľká cena Veľkej Británie bola dokonalou príležitosťou pre Charlesa Leclerca výrazne ukrojiť z bodového náskoku Maxa Verstappena na čele šampionátu. Nakoniec však svoje manko zmenšil len o šesť bodov. Monačana mrzí, že v Silverstone nevyhral. Ľutuje, že Ferrari nevyužilo tímovú réžiu a po výjazde safety caru ho nechalo na trati.

Po defekte Maxa Verstappena, ktorý musel jazdiť s poškodeným monopostom, sa zdalo, že jediným súperom Scuderie bude tretí Lewis Hamilton. Domáci jazdec sa na dvojicu Ferrari pomerne rýchlo doťahoval a hrozilo, že ich obe predbehne.

A hoci Charles Leclerc mal dnes jednoznačne lepšie tempo ako tímový kolega Carlos Sainz, jeho stajňa odmietla tímovú réžiu. Sainzovi postupne dávala pokyny, akého času sa má držať, no Španiel s tým mal problém. Leclerc sa márne pýtal dopredu a stratégov nezlomil ani fakt, že Mercedes sa v každom kole priblížil o pár desatín.

Ferrari nakoniec situáciu vyriešilo tak, že Sainza povolalo do boxov. Problémy tým však definitívne nezažehnalo. Leclerc sa po zastávke opäť nalepil na zadné krídlo svojho kolegu a modlil sa, aby sa Hamilton po zastávke nevrátil na trať pred neho. Brit bol totiž na starých gumách rýchlejší ako Sainz na nových. Iné ako modliť sa teda Leclercovi nezostávalo; boxový múrik aj napriek evidentnému rozdielu v tempe svojich pilotov držal Sainza vpredu.

Nakoniec to všetko dobre dopadlo a Ferrari si udržali prvé dve pozície, no situácia sa zmenila po odstúpení Estebana Ocona a výjazde bezpečnostného vozidla. Charles Leclerc ako jediný pilot z čela nezamieril do boxov. Na starej tvrdej zmesi sa bránil veľmi statočne, zviedol krásny súboj s Lewisom Hamiltonom, ale súperom na čerstvejších a rýchlejších gumách neodolal.

Je to sklamanie, prečo si nezamieril do boxov? znela jedna z novinárskych otázok. “Mohli sme, ale povedali mi, aby som zostal vonku,” povzdychol si Charles Leclerc, ktorý tím nekritizoval tak veľmi, ako azda mohol. Možno to súviselo aj s rozhovorom s Mattiom Binottom.

Leclerc priznal, že sa bavili aj o tejto situácii. Neskôr pre Sky Sports však vyhlásil: “Chcel ma rozveseliť. To je všetko,” ozrejmil ošívajúc sa. Keď to začul Jenson Button, len sa pousmial: “Mňa kamaráti tiež vždy rozveseľujú so vztýčeným ukazovákom…”

Tak či inak, Binotto zrejme svojmu pilotovi dobre dohovoril. Pred mikrofónmi bol celkom diplomatický. “Budem sa musieť pozrieť na celkový obraz. Ja mám k dispozícii len informácie z môjho pohľadu a mojich pretekov, v aute niekedy neviete o všetkom. Ja som mal však pocit, že som v prvom stinte stratil príliš veľa času a tiež v úvode druhého stintu, no toto je len môj pohľad a možno sa zmení, keď budem vidieť kompletný obraz.”

Keby Leclerc v prvom a druhom stinte nestratil za kolegom čas, v závere mohol pohodlne zamieriť do boxov a azda sa ani nebáť toho, že by voči niekomu stratil pozíciu. Ale aj tak malo Ferrari približne desať sekúnd na to, aby Monačana povolalo do boxov. Podľa Karuna Čandhoka bol medzi ním a Sainzom dokonca dostatočný odstup, aby mechanici vymenili gumy obom naraz.

“Ja som mal obuté tvrdé pneumatiky a všetci okolo mňa boli na mäkkej zmesi. Strašne som sa tam trápil. Nakoniec som dal do toho absolútne všetko, no to nestačilo. Som sklamaný,” sklonil hlavu Leclerc.

A hoci tretí muž šampionátu bol zdrvený, nezabudol zagratulovať svojmu tímovému kolegovi, ktorému môže túto prehru azda aj trochu vyčítať. “O toto presne ide. Nechcem, aby sa všetka pozornosť upriamovala na moju veľkú cenu a to sklamanie, ale skôr na jeho neuveriteľné preteky. Prvý triumf vo Formule 1 je vždy výnimočný. Je to skvelé pre tím aj pre Carlosa. Na posledných veľkých cenách si budoval sebavedomie a dnes ho ukázal. Teším sa spolu s ním, ale kvôli sebe som aj veľmi sklamaný. Mám zmiešané pocity, no dúfam, že na nasledujúcich pretekoch sa vrátime silnejší.”

Súvisiace články