logo F1online.skF1online.sk

Grosjeanova reakcia na kritiku: Nezaujíma ma to

Romain Grosjean
© Haas
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl2. 8. 2020

Romain Grosjean sa pripomenul v plnej paráde. Po dlhšom čase dostal viac priestoru v priamom prenose a ako sa dalo očakávať, patrične na seba upozornil. Carlos Sainz i Daniel Ricciardo ho za krkolomné obranné manévre poriadne skritizovali.

Francúz počas výjazdu bezpečnostného vozidla ako jediný z celého poľa nezastavil. Ocitol sa na piatej priečke, pričom jazdil na strednej zmesi pneumatík. Všetci za ním na čele s Carlosom Sainzom boli na čerstvej tvrdej zmesi, no prejsť cez Grosjeana nebolo také ľahké ako sa mohlo na prvý pohľad zdať.

Grosjean tvrdo bránil svoju pozíciu. Na Hangar Straight naňho aj s pomocou DRS zaútočil Carlos Sainz, Grosjean sa však pri brzdení ešte pohol smerom k súperovi a ak by Sainz v poslednej chvíli nezareagoval, mohlo prísť k nepeknej nehode. Španiel tento manéver okomentoval v tímovom rádiu slovami „Och môj Bože! To bolo nebezpečné!“

Rovnaký názor mali aj traťoví komisári, ktorí jazdcovi Haasu udelili čierno-bielu vlajku. Niečo podobné neskôr urobil aj Danielovi Ricciardovi, ktorý jeho počínanie tiež patrične okomentoval. Austrálčan sa podobne ako Sainz doslova na poslednú chvíľu vyhol potenciálnej tvrdej kolízii.

„Nevidel som opakované zábery. Myslím si, že vždy som nechal na trati priestor v šírke viac než jedného auta, a tak to je aj v pravidlách, pokiaľ sa nijako nemenili. Roky sme sa sťažovali na Maxa Verstappena a jeho manévre pri brzdení. Bolo to trochu zábavné a neboli proti tomu žiadne pravidlá. Preto som si povedal, že aj ja skúsim niečo z toho využiť a pri bránení som sa snažil rozšíriť svoje auto,“ povedal Romain Grosjean v rozhovore pre britský Channel 4.

A čo francúzsky pilot hovorí na kritické slová Ricciarda či Sainza na svoju adresu? „Nezaujíma ma to,“ znela prvá reakcia Grosjeana. „Mrzí ma, ak som urobil niečo zlé. V zrkadlách som veľa nevidel, pričom auto s aktívnym DRS sa dokáže priblížiť veľmi rýchlo, preto je občas ťažké sa v danej chvíli rozhodnúť. Ale zopakujem, vždy som nechal viac než šírku jedného auta. Nikto z nich nemusel upustiť od predbehnutia a obaja cezo mňa prešli. Nemáme toľko príležitostí zažiariť, preto som urobil maximum pre ubránenie svojej pozície,“ hovoril skúsený pretekár a nemal úplne pravdu, pretože Sainz musel pri spomínanom pokuse o predbehnutie prudko spomaliť a pribrzdiť, čo sa mohlo tiež podpísať na stave jeho pneumatík v závere pretekov.

Haas sa dlho vyhrieval v prvej desiatke a tím poriadne natiahol stint na strednej zmesi. Vo výsledku to veľmi nepomohlo, Grosjean prišiel do cieľa šestnásty. „Tento výsledok nie je veľmi fér. Skúsili sme inú stratégiu a nezastavili sme počas výjazdu bezpečnostného vozidla. Bola to správna vec, pretože ak by sme len nasledovali ostatných, nič by nám to neprinieslo. Trochu sme zariskovali a bola to zábava. Dokázal som za sebou udržať Mclareny i Renaulty. Myslel som si, že je to dobré, no potom som prezul pneumatiky a ocitol som sa na sedemnástom mieste. Nedokážem to pochopiť. Tlačil som na to tak tvrdo a boli to jedny z mojich najlepších pretekov. Na konci som však zostal smutný,“ uzavrela tímová jednotka americkej stajne.

Doplníme, že Kevin Magnussen po vydarenom štarte, kde získal niekoľko pozícii, skončil svoju púť už v prvom kole po kolízii s Alexandrom Albonom. Haas teda nič nezískal na svojich konkurentov, no ani nestratil, keďže Alfa Romeo a Williams tiež nebodovali.

Súvisiace články

Diskusia