logo F1online.sk

Wolff: Som zvyknutý na to, že všetci sú proti mne

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala27. 6. 2022

Klub piraní zvaný Formula 1 si našla novú obeť. Stal sa ňou Toto Wolff, ktorý podľa vlastných slov musí čeliť útokom zo všetkých strán. Veľmi mu to však neprekáža, vraj je na to už zvyknutý.

Najnovšie sa do Tota Wolffa pustili viacerí šéfovia konkurenčných tímov. Jablkom sváru má byť poskakovanie a snahy Mercedesu dosiahnuť zmenu pravidiel. Podľa konkurencie však strieborné šípy len hrajú divadielko, ktorého režisérom je práve Wolff s bočnými úmyslami.

Ďalšou témou je napríklad druhé kotviace lanko Mercedesu, ktoré sa na monoposte W13 objavilo bleskurýchle. Na spoločnom stretnutí šéfov tímov mal byť Mercedes obvinený zo zákulisnej spolupráce s tajomníčkou FIA pre šport Shailou-Ann Raoovou, ktorá bola len pred pár týždňami Wolffovou právničkou.

Na možný problém upozornil aj bývalý boss efjednotky Bernie Ecclestone, ktorého vyspovedal Daily Mail. “Toto je prekliate nebezpečné,” okomentoval angažovanie Raoovej. “Toto odštartoval celý tento nezmysel o tom, že autá sa musia zmeniť. Ona mu zrejme povedala o novej direktíve. Dva alebo tri roky pracovala s Totom.”

“Keď som bol vo vedení ja, za šéfa som chcel dosadiť Lucu di Montezemola, no tímy sa šli zblázniť z toho, že on je mužom Ferrari. Hľadelo sa na to ako na konflikt záujmov, tak ako si ona môže odvádzať svoju prácu?” pýta sa začudovane.

Toto Wolff Raoovú bránil slovami, že je profesionálkou s jasnou integritou. Ako sa ukázalo na stretnutí šéfov tímov v Montreale, vyhlásenia o tom, že mal tajne od nej dostať informácie o chystanej technickej direktíve, ho rozčúlili.

Je na Tota Wolffa vyhlásená poľovačka? To zaujímalo reportérov oe24.at, ktorí so šéfom Mercedesu spravili rozhovor. “Som presne vo svojej komfortnej zóne. Po celý môj život boli všetci proti mne, ale vtedy fungujem najlepšie,” zareagoval. “A keď sa všetci stavajú proti mne, musí to znamenať, že som na niečo musel naraziť.”

Jeden dôvod, prečo sa Wolff na stretnutí tak nasrdil, teda už poznáme. “Tota de Nira” však napálilo ešte niečo iné. “Druhým dôvodom bol fakt, že šéfovia tímov naliehali na svojich jazdcov, aby na verejnosti nepriznali, že poskakovanie predstavuje problém z hľadiska zdravia. Minimálne jeden pilot z každého tímu verejne vyhlásil, že má počas jazdy bolesti alebo problémy s videním. Všetci šéfovia sa však tvária, akoby to nič nebolo. To je nezodpovedné,” vysvetlil svoje rozhorčenie rakúsky biznismen.

Ide tu o bezpečnosť, na ktorej Mercedesu záleží. “A tiež o jazdca. Nemôžete sa snažiť ovplyvňovať pilota F1, aby na verejnosti nič nepovedal, pokiaľ tu existuje zdravotné riziko. Leclerc a Verstappen sú jediní, ktorí nič nehovoria, ale tvrdia to za zavretými dvermi.”

Taký Helmut Marko však nad problémami Mercedesu len mávol rukou so slovami, že jeho piloti nemusia trpieť bolesti chrbta. Vraj stačí zodvihnúť svetlú výšku, hoci je pravdou, že tým prídu o niekoľko desatiniek sekundy na kolo.

“To je zjednodušená verzia,” nesúhlasí s týmto názorom Wolff. “Mám pred sebou analýzu poskakovania, podľa ktorej Ferrari skáče najviac, potom nasledujeme my, nuž a Red Bull najmenej. Všetky autá však poskakujú. Fakt, že my sme pomalí, má iný dôvod. Na Ferrari môžete vidieť, že je najrýchlejšie a najviac poskakuje.”

Aspoň, že žije nádej v podobe svetlejších zajtrajškov. “Tento rok sme už zažili pár svetlých momentov, naposledy v Montreale. V Silverstone prinesieme balík noviniek, ktorý by nás mal posunúť správnym smerom, ale nechcem to preháňať s nadšením. Tak či onak, táto trať by nám mala vyhovovať,” avizuje pred domácim podujatím stajne, ktorá má bližšie k Veľkej Británii ako k Nemecku.

Aj Helmut Marko v Kanade prezradil, že už na radare zahliadol Mercedes, a že ho začína sledovať ešte o čosi pozornejšie ako Ferrari. “To mi je celkom novinka. Až nám to lichotí a radi by sme aj my boli takí optimistickí, no zatiaľ tam nie sme.”

Súvisiace články