logo F1online.sk

AMuS: Honda sa chce vrátiť a záujem o F1 prejavila ešte jedna automobilka

Zadné krídlo Red Bullu, Honda, ilustračné
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 6. 2022

Koľko noviniek k nám ešte dorazí? Medzi štvrtkom a nedeľou sa toho v Kanade udialo viac ako dosť, akoby si chcel Montreal svoju dvojročnú absenciu zapríčinenú koronavírusom plne kompenzovať. Z padoku k nám prenikajú ďalšie a ďalšie novinky a tie posledné, ktoré priniesol reportér Auto Motor und Sport Michael Schmidt, sa tentokrát netýkajú poskakovania monopostov.

Až by sme pri tom všetkom, čo sa v padoku Formuly 1 momentálne deje, zabudli, že ešte stále tu máme Audi a Porsche, ktoré robia kroky smerom k vstupu do Formuly 1. Nové technické pravidlá pre motory mali byť známe už dávno, avšak stále nie sú, čo zdržiava aj oficiálne potvrdenie vstupu nemeckých automobiliek do najvyššej motoristickej triedy. Pokiaľ ide o Nemcov, tak o tých nehovoril len Schmidt.

„Oficiálne oznámenie by malo prísť na domácich pretekoch Red Bullu 10. júla v Rakúsku,“ napísal o spojení Red Bullu a Porsche reportér Roger Benoit zo švajčiarskeho Blicku. Ako však neskôr ukážeme, také jednoduché to zrejme nebude a dôvodov, prečo by k oficiálnemu oznámeniu nemuselo prísť na Red Bull Ringu, je hneď niekoľko.

Pokiaľ ide o Audi, tak podľa niektorých zdrojov už do Formuly 1 vstúpilo. Síce ani túto informáciu by sme nemali považovať za celkom hodnovernú, ale aj tak si ju pre úplnosť uveďme.

„Nerozumiem, prečo Sauber a Audi stále taja svoju spoluprácu,“ mal uviesť nemenovaný šéf tímu F1. „Audi si už pred nejakým časom zabezpečilo 25-percentný podiel v Sauberi a ďalších 50 percent ešte má nadobudnúť. Hovoríme o naozaj veľkej sume,“ dodal.

Tieto správy však vyvracajú slová Frédérica Vasseura, ktorý považuje za ideálneho kandidáta na spoluprácu s Nemcami tím Williams. Ten je však najnovšie spájaný aj s Alpine, keďže do Williamsu by podľa niektorých špekulácií mohol smerovať Oscar Piastri a časom možno aj pohonné jednotky Renault.

V každom prípade by sme nemali možné spojenie Sauberu a Audi spustiť z očí. Hovorilo o ňom totiž až príliš mnoho renomovaných zdrojov, ako Joe Saward, Christian Nimmervoll alebo teraz aj Michael Schmidt.

„Prvou a zároveň preferovanou voľbou je pre Audi tím Sauber,“ potvrdil Schmidt. Nemecká automobilka by tak mohla získať dosť kvalitné zázemie s moderným veterným tunelom. Navyše, z Nemecka to do Švajčiarska nie je ďaleko, takže je to výhodné aj z logistického hľadiska.

Pokiaľ ide o spoluprácu Porsche a Red Bullu, tak tam zostáva situácia nezmenená. V prvom rade sa čaká na potvrdenie podoby nových pravidiel. Stajňa z Milton Keynes sa však podľa Schmidta ocitá v trochu kurióznej situácii.

„Porsche bude spolupracovať s Red Bullom, avšak ten by čoskoro mohol čeliť trochu vtipnej situácii. Je totiž stále jasnejšie, že Honda sa chce vrátiť do Formuly 1. Red Bull by sa ocitol v náročnej situácii, keby im Honda povedala, že od roku 2026 s nimi chce opäť spolupracovať. Red Bull by ich mohol ťažko odmietnuť,“ hovorí Schmidt.

Ako však dodáva, Japonci si vždy vezmú nejaký čas, aby si všetko nechali prejsť hlavou. Red Bull by však medzitým mohol potvrdiť svoju dohodu s Porsche a večne nerozhodní Japonci by prišli o kľúčového a mocného partnera. Schmidt si však je istý, že Honda sa vracia. V takom prípade by mohla byť možnosťou spolupráca s AlphaTauri, prípadne kompletné prevzatie tejto stajne.

Honda je jedným z dôvodov, prečo sa potvrdenia kooperácie s Porsche nemusíme dočkať už na Red Bull Ringu. Druhým je, možno trochu paradoxne, Medzinárodná automobilová federácia. Je zrejmé (a nebol by to v posledných mesiacoch prvý náznak), že FOM začína mať stále väčšie problémy s krokmi FIA a počiatky týchto problémov sa tak nejak kryjú so zvolením nového prezidenta Mohameda bin Sulajema.

Ten podľa Schmidta stojí za prieťahmi v prijímacom procese pre nové pohonné jednotky. Práve na ich definitívnu podobu Audi a Porsche čakajú. Pôvodne sa malo hlasovať na stretnutí Svetovej motoristickej rady 29. júna, avšak ani tento termín sa naplniť nepodarí. Nehovoriac o tom, že pôvodne sa malo o nových predpisoch hlasovať už v januári.

„Zdá sa, že nový prezident FIA sa hrá na dôležitého a nechce, aby generálny sekretár vytýčil konečný termín hlasovania. Teraz mu však Stefano Domenicali dal jasne najavo, že hlasovať sa musí čo najskôr, v opačnom prípade sa Audi a Porsche môžu stiahnuť a od svojich plánov upustiť,“ hovorí Schmidt.

Najnovšie sa hovorí, že finalizácia nových predpisov by mohla začať po skončení Veľkej ceny Rakúska, teda niekedy v júlovom termíne. To je druhý dôvod, prečo by sme oficiálne oznámenie spojenia Red Bullu a Porsche v Rakúsku nemali očakávať.

Aby tých senzácií nebolo málo, Schmidt ešte k tomu prehlásil, že Audi, Porsche a Honda nie sú jediní. Podľa špekulácií z formulových kruhov je tu ešte jedna automobilka, ktorá má o Formulu 1 záujem. Ani sám nemecký reportér však nevedel povedať, o koho sa jedná.

„Nikto nevie, kto by to mohol byť, ale Domenicali povedal, že po letnej prestávke sa dozvieme viac,“ povedal Schmidt.