Hamilton hodnotí piatkové tréningy: Toto bola katastrofa


Hoci máme za sebou už osem veľkých cien, Mercedesu sa stále nedarí dostať do formy. Piloti skúšajú to či ono, no obyčajne to neprinesie želané výsledky. Piatok v Kanade bol toho jasným príkladom. Lewisovi Hamiltonovi sa zdá, že jeho monopost sa časom nezlepšuje, skôr naopak.
Sedemnásobný majster sveta dostal v piatok za úlohu preveriť experimentálnu podlahu s výrezom. V druhom tréningu ju však odložil a namiesto toho sa venoval testovaniu nastavení, pričom jeho strana garáže preverovala úplne iný smer ako Russellova.
Výsledok? Auto vraj bolo “neovládateľné”, hlásil vo vysielačke Lewis Hamilton a po tréningu vysvetlil, čo sa vlastne udialo. “Vyzerá to tak, že nič, čo spravíme s týmto monopostom, nefunguje. Skúšame teda rôzne nastavenia.”
Kým George Russell v druhom tréningu obsadil siedme miesto, Hamilton bol až trinásty. Rozdiel viac než štyroch desatín medzi nimi sa však dá vysvetliť. “Ja a George sme v druhom tréningu siahli po totálne odlišných nastaveniach, aby sme zistili, ktorou cestou to pôjde a ktorou nie. Ešte si počkám na jeho reakciu, ako sa cítil, ale u mňa to bola katastrofa.”
Russell prezradil, že s Hamiltonom zvolili úplne iné nastavenia, tie sa mali líšiť tak veľmi, ako ešte nikdy v doterajšom priebehu sezóny. Hamiltonovi to náladu veľmi nevylepšilo.
“Naše auto akoby sa zhoršovalo. Čím viac s ním pracujeme, tým je nespokojnejšie. Jeden dotyk s obrubníkom a vaše auto letí, také je tuhé. Tu v Montreale však potrebujete jazdiť cez obrubníky,” vysvetľuje Lewis Hamilton, ktorý počas kariéry dokázal skrotiť aj známu “divu” Mercedesu a vyhrať s ňou majstrovský titul.
Teraz však nejazdí so žiadnou divou, ale tvrdohlavou mulicou. “Budeme na tom pracovať, no taká je realita. Myslím si, že toto je monopost, s ktorým budeme musieť tento rok žiť. Musíme to len nejako ustáť a tvrdo zapracovať na tom, aby sme budúci rok postavili lepšie auto.”
Čo čakať pred zvyškom víkendu v Montreale? Mercedes to zrejme nebude mať vôbec jednoduché a azda nebude mať nad stredom poľa ani ten drobný náskok, ako naposledy. Mimoriadne tuhé nastavenie monopostu totiž nepomáha pri prejazde cez obrubníky, ale v skutočnosti ani po samotnej trati.
“Toto nie je Montreal, ako ho poznám, na ktorý som zvyknutý a ktorý som zažil počas mojej kariéry,” prezradil Hamilton, ktorý svojimi slovami naráža na hrboľatý charakter trate. V minulosti veľkú väčšinu z nerovností vyfiltrovali pneumatiky a odpruženie, teraz to musí zvládnuť jeho chrbtica a krk. “V žiadnom aute som sa tu ešte necítil horšie. V noci môžeme skúsiť spraviť nejaké zmeny, no toto je o podstate nášho auta: Je také, aké je. Bude to boj.”
George Russell mal zrejme opäť viac šťastia pri hode mincou, ktorá strana garáže bude preverovať ktorý balíček nastavení. Mladík v službách Mercedesu zažil lepší piatok, no ani on nemôže hovoriť o spokojnosti.
“Výkonnostne sme na tom neboli tak, ako by sme chceli,” zhodnotil George Russell. “V porovnaní s dvoma tímami vpredu rýchlostne dosť zaostávame, no zároveň pár chlapcov je tu tiež veľmi silných: Fernando, Sebastian… Čaká nás práca.”
Rovnako ako Lewis Hamilton, aj jeho tímový kolega poukázal na to, že monopost Mercedesu sa v Kanade nekamaráti s obrubníkmi, čo predstavuje problém. “Stále je to veľmi hrboľaté, tieto autá sú až brutálne tuhé. V Baku šlo o kombináciu problémov, na jednej strane poskakovanie, na druhej narážanie auta na trať. Nuž a tu veľmi cítite tú tuhosť auta rovnako ako v Monaku. Snažíme sa to riešiť.”
“Na obrubníky nemôžeme vychádzať tak, ako sme zvykli. Všade je to hrboľaté. Naše auto je nastavené čo najmäkšie, ako sa dá, no taká je realita s týmito osemnásťpalcovými pneumatikami a novou generáciou áut. Je jasné, že sa potrebujeme zlepšiť,” uvedomuje si Russell.