logo F1online.sk

Norris vytiahol jedno z najlepších kôl v kariére

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl2. 8. 2020

Len Mercedes a McLaren sa vo všetkých doterajších kvalifikáciách dostali s obomi pilotmi do tretej časti kvalifikácie. Piate a siedme miesto na štarte je nádejné, no body sa rozdávajú až v pretekoch.

Kvalifikačná bilancia medzi tímovými kolegami hovorí po sobote 3:1 v prospech Landa Norrisa. Mladý Brit si pritom to najlepšie nechával až na úplný koniec. Do kvalifikácie vstúpil zle, keď pokazil prvý meraný pokus a v Q1 sa do posledných sekúnd triasol o postup do ďalšej časti.

„Bola to zvláštna kvalifikácia. Urobil som chyby vo viacerých pokusoch, zvlášť v tom úplne prvom. Vyšiel som mimo trať a trochu som stratil sebadôveru, čo ma sprevádzalo celou prvou časťou kvalifikácie. V Q1 aj Q2 som bol v ohrození, či vôbec postúpim ďalej,“ povedal Lando Norris.

V garáži McLarenu nastala pred kvalifikáciou menšia dráma. U Carlosa Sainza bolo všetko pripravené, vo vedľajšej časti garáže však Lando Norris sedel na podlahe a jeho mechanici horúčkovito dávali dokopy jeho monopost. „Na poslednú chvíľu sme museli na mojom aute urobiť výrazné zmeny a boli sme pod časovým tlakom. Našťastie, stihli sme vyjsť do kvalifikácie, za čo patrí celému tímu veľká vďaka.“

V závere vytiahol Norris úžasné kolo. Oproti svojmu najlepšiemu pokusu v Q2 našiel viac než pol sekundu a dostal svoj McLaren na fantastickú piatu priečku. Odsunul za seba oba Racing Pointy i Vettela na Ferrari. Z auta zrejme dostal úplné maximum.

„Pomohlo mi prvé merané kolo na použitej sade mäkkých pneumatík. Dosiahol som na nej podobný čas ako na čerstvej zmesi v predchádzajúcej časti kvalifikácie. Sebadôvera bola späť, v poslednom pokuse som mohol viac pritlačiť. Vyšlo z toho jedno z mojich najlepších kôl v doterajšej kariére. Som veľmi šťastný. Štartujeme z lepšej pozície než sme očakávali. Musíme to však pretaviť do výsledku v dnešných pretekoch,“ dodal mladý Brit, ktorý spolu so svojím pretekovým inžinierom Willom Josephom opäť pobavili fanúšikov. Joseph po pretekoch nezabudol na oddelené „S“ v mene Landa Norrisa podľa jeho špeciálneho dizajnu prilby, a Lando zase v tímovom rádiu vytiahol španielčinu. Rozhodne stojí za pozretie.

Carlos Sainz mohol mať úsmev na tvári, štartuje z čistejšej strany štartového roštu a len tesne za svojím tímovým kolegom. Zároveň cítil, že z auta mohol dostať viac.

„Zlepšili sme balans a celkový pocit z auta je počas tohto víkendu lepší. V kvalifikácii som odjazdil niekoľko veľmi dobrých škôl. Škoda, že môj záverečný pokus v Q3 nebol úplne podľa predstáv. Stratil som nejaký čas na výjazdoch zo zákrut, kvôli čomu som následne stratil čas na rovinkách. Ako tím sme však pred pretekmi v dobrej pozícii a cítim, že sme v rámci auta a nastavenia urobili progres,“ zhodnotil Carlos Sainz.

McLareny štartujú na mäkkej zmesi, ktorú budú mať v elitnej desiatke už len oba Renaulty a Sebastian Vettel. Pre týchto pilotov bude kľúčový dobrý štart a manažment pneumatík. Dá sa očakávať, že druhá desiatka si zvolí štart na trvácnejšej strednej či tvrdej zmesi, čím môže mať oproti autám s použitými mäkkými pneumatikami menšiu výhodu. V McLarene dobre vedia, že ešte nič nie je vyhraté.

„Piatkové tréningy boli náročné, tím však počas noci tvrdo pracoval, aby sme maximalizovali výkonnosť nových dielov. Obaja jazdci boli už v treťom tréningu oveľa spokojnejší s balansom auta, čo nám dalo dobré vyhliadky do kvalifikácie. So žltými vlajkami, červenou vlajkou, nárazovým vetrom a premávkou na trati bolo v hre veľa rôznych alternatív, no vďaka koncentrácii sme prešli cez všetky výzvy. Jazdci dali dokopy výborné kolá vždy v čase, keď sme to potrebovali. Piate a siedme miesto na štarte nám dáva vyhliadku pobiť sa o dobré body. Musíme sa však poctivo pripraviť na všetko, čo nás v pretekoch čaká,“ vyhlásil šéf tímu Andreas Seidl.