logo F1online.sk

Ferrari by sme aj tak strčili do vrecka, odkazuje Marko

Max Verstappen a Helmut Marko
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala13. 6. 2022

Veľkolepé víťazstvo v Azerbajdžane pridáva predstaviteľom Red Bullu na sebavedomí. V šampionáte má rakúska stajňa pohodlný náskok a namierené za titulom. Nevďačí za to však len vypadnutiu Ferrari, podľa Helmuta Marka by si jeho tím z Baku odniesol rovnako veľa bodov, aj keby Leclerc so Sainzom neodstúpili.

Športový poradca Red Bullu sa usmieva od ucha k uchu pri pomyslení na začiatok ročníka a na to, ako sa to všetko otočilo. “Keď sme mali v apríli 46-bodový deficit, niektorí nás už odpisovali, hoci nám zostávalo ešte dvadsať veľkých cien. A ja som vždy hovoril: Čaká nás ešte dlhá cesta.”

“Ferrari teraz utrpelo dva technické problémy, má ich rovnako ako my, takže sme si vyrovnaní,” pokračoval Marko. Na vypadnutia sa teda Ferrari nemôže sťažovať; Red Bull pre technické problémy nebodoval v Bahrajne (x2) a v Austrálii, Scuderia zas v Azerbajdžane (x2) a Španielsku. Aktuálne poradie šampionátu by tým pádom malo lepšie odrážať reálnu výkonnosť tímov a ich pilotov ako pred týždňom.

Konzistentnosť je tento rok mimoriadne dôležitá. “Na prípade Mercedesu môžeme vidieť, čo dokáže konzistentnosť. George Russell nie je taký rýchly, ale je konzistentnejší, a preto z hľadiska bodov nie je tak ďaleko.” Znie to až neuveriteľne, že Charles Leclerc má len o sedemnásť bodov viac než mladý Brit.

V rozhovore pre ServusTV sa Marko následne vrátil k pretekom, ktoré ho tak rozjarili. “Ani nemôžeme byť šťastnejší. Naši jazdci sa správali dobre, Max sa nás v predposlednom kole snažil okabátiť s problémami s brzdami a potom chcel odjazdiť najrýchlejšie kolo.” Skrátka jedna veľká pohoda.

No je čo vylepšovať. “Počas zastávok v boxoch sme spravili tri chyby, čo je na naše pomery nezvyčajné. Vďakabohu sa to stalo teraz, keď časová strata nemohla narobiť žiadne škody.”

Okrem zdĺhavých zastávok v boxoch by sme za chybu mohli považovať aj fakt, že Red Bull nevyužil prvú fázu VSC a ani jedného zo svojich pilotov nepovolal do boxov. Podľa Marka však zvolil iný prístup.

“Cieľom bolo dostať Maxa Verstappena pred Leclerca. Sergio dostal pokyn, aby spravil presný opak toho, čo urobí Leclerc. Leclerc zašiel do boxov, takže situácia bola vyriešená. Keď ste na čele, do boxov nikdy nejdete ako prví,” poznamenal Marko a na záver veľkolepo odkázal: “Ale my si myslíme, že Ferrari by sme v nedeľu strčili do vrecka, aj keby nemalo žiadne problémy.”

Súvisiace články