Wolff: Russell neporáža Hamiltona v rovnom boji, ich autá sa líšia
Lewis Hamilton aj v sobotu v Baku ťahal za kratší koniec. George Russell si tak upevnil pozíciu kvalifikačného lídra, keď v doterajších ôsmich kvalifikáciách sa dokázal umiestniť vyššie už päťkrát. Podľa Tota Wolffa by však nebolo správne z toho dedukovať, že sedemnásobný majster sveta je pomalší ako mladá posila. O rozdiely medzi nimi sa totiž starajú odlišnosti v nastaveniach.
George Russell bol v tretej časti kvalifikácie o dve desatiny rýchlejší ako jeho skúsenejší a úspešnejší kolega, nuž a svoju internú víťaznú šnúru natiahol na tri podujatia. Šéf tímu Toto Wolff však v sobotu na tlačovke vysvetlil, že ich autá neboli totožné, a preto nie je fér priamo porovnávať ich časy.
“Lewis skúšal pár experimentálnych komponentov na monoposte. Nasadil iné riešenie podlahy, ktoré nezafungovalo,” ozrejmil Toto Wolff. “Auto poskakovalo a narážalo na zem do takej miery, že to začalo byť až nebezpečné. Nedokázali sme z auta vyžmýkať ten výkon. Takže áno, bola to iná špecifikácia.”
Dobre, tak v Azerbajdžane Hamilton doplatil na rozdiely v monopostoch. Čo však v Španielsku a v Monaku, kde rovnako prehral? “Myslím si, že je ešte priskoro v tom hľadať nejaké pravidlo. Ja som k tomu všetkému veľmi blízko a vidím, že raz je rýchlejší jeden, potom zas druhý.”
“A pretože naše auto je neustále na hrane, keď z hľadiska experimentovania spravíte krok nesprávnym smerom, tak okamžite tým spôsobíte rozdiel dvoch-troch desatín. Toto experimentovanie však musíme robiť, ak sa chceme naučiť, ako z auta dostať viac výkonu,” pokračoval Wolff.
Nemali by sme si však myslieť, že sa experimentuje len na Hamiltonovom aute. Čo-to vraj skúša aj Russellova strana garáže, no obyčajne má viac šťastia. “Áno, na posledných troch pretekoch tie experimenty nevyšli pri Lewisovi, pri Georgeovi zas áno.”
Mercedes si v aktuálnej forme pokojne môže dovoliť testovať viac-menej čokoľvek. Na Ferrari a Red Bull totiž výkonnostne nemá a stred poľa dokáže ovládnuť aj bez toho, aby sa snažil vyšperkovať svoje výkony aj z krátkodobého hľadiska.
Priority sú teraz inde. “Momentálne nefigurujeme v boji o pretekové víťazstvá. Sme dosť ďaleko za top tímami. Na jednotlivé časti víkendu sa nesmieme pozerať tak, že ich potrebujeme optimalizovať, ale že všetko potrebujeme pochopiť. O to sa snažíme. Budeme to robiť zajtra a budeme to robiť aj v Montreale.”
A aj na ďalších pretekoch, až kým inžinieri nenájdu najlepšiu cestu z tohto labyrintu. “Myslím si, že vieme, čo je hlavnou príčinou našich problémov, ale zatiaľ nemáme odpoveď na to, ktoré riešenie bude najlepšie. Preto s tým teraz experimentujeme.”
“Myslím si, že už máme nejaké krátkodobé riešenie, ktoré by nás spravilo výrazne konkurencieschopnejšími, ale nemuselo by vysvetľovať všetko. Rád by som bol, keby sme naše auto dostali do dobrej formy na druhú polovicu sezóny a nasledujúci rok. Učenie sa je preto dôležitejšie ako nejaké krátkodobé optimalizovanie jedného víkendu,” doplnil.