Zadné krídlo Red Bullu je opäť témou. Súperi sa už sťažovali, priznal Horner | Magazín F1 - F1online.sk

Zadné krídlo Red Bullu je opäť témou. Súperi sa už sťažovali, priznal Horner

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Red Bull

Dokonalé déjà vu v Baku. V piatkovom prvom voľnom tréningu sme sa spomienkami vrátili o dvanásť mesiacov späť, kedy presne na tomto mieste vrcholila kauza flexibilných krídel. Red Bull Maxa Verstappena sa zrejme rozhodol, že si tieto udalosti pripomenie a v prvom voľnom tréningu sa klapka zadného krídla zvláštne trepotala a s ňou celé krídlo. Reakcia na seba nenechala dlho čakať a podľa Christiana Hornera sa sťažnosti obratom dostavili.

V priebehu tréningu to už avizoval bývalý pilot a dnes expert britskej televízie Sky Karun Čandhok, podľa ktorého vyvolal pohľad na Red Bull na boxovom múre Ferrari synchronizované krútenie hlavami.

Šéf stajne Christian Horner dostal na Sky Sports otázku, či v tejto súvislosti očakáva sťažnosti zo strany konkurencie. „Myslím, že sa tak už aj stalo,“ odpovedal, pričom uistil, že niečo také jeho tímu neposkytuje žiadnu výkonnostnú výhodu, ba práve naopak.

„Výkonnosti monopostu to práveže škodí,“ povedal Horner. „Náš výkon to nijak nezvyšuje. Chlapci sa do toho už pustili a dúfam, že sa nám to podarí vyriešiť.“

Súdiac podľa pohľadu na Red Bull v druhom voľnom tréningu môžeme povedať, že popoludní sa už nebolo na čo sťažovať. Tím vymenil Verstappenovi zadné krídlo a nasadil väčšie, čo však boss stajne vysvetlil potrebou vykonať priame porovnanie medzi oboma špecifikáciami.

„To ohýbanie sme všetci videli a máme k tomu nazbierané patričné dáta. Môžeme ho porovnať so Sergiovým krídlom, takže si myslím, že treba urobiť nejaké modifikácie a celé to doladiť,“ povedal Horner.

Red Bull sa už v tejto sezóne pokúšal ušetriť váhu práve úpravami v tejto časti monopostu. Presne to vraj viedlo k „neposlušnému“ DRS na monoposte Maxa Verstappena v Španielsku. Horner však povedal, že pri tomto konkrétnom krídle, ktoré sme videli v prvom voľnom tréningu, išlo skôr o úsporu nákladov a nie kilogramov.

„Hmotnosť je vždy kritický faktor a je pochopiteľné, že sa ju snažíte získať vo všetkých častiach monopostu. V tomto prípade však bol rozdiel v nákladoch. Musíme sa teda pozrieť na jeho nastavenie a tuhosť. Dúfam, že sa nám to podarí vyriešiť,“ povedal Horner.