Problémy Mercedesu sú späť a s nimi aj bolesti chrbta | Magazín F1 - F1online.sk

Problémy Mercedesu sú späť a s nimi aj bolesti chrbta

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Mercedes

Strieborné šípy sa v Azerbajdžane vrátili k tomu, čo zažívali na úvodných podujatiach ročníka. Na jednej strane je síce pravda, že na pomerne hrboľatom okruhu v Baku poskakovali prakticky všetci, no na druhej to bol práve monopost W13, ktorý to napohľad najviac brzdilo. Hamilton s Russellom opäť nabrali veľkú stratu.

Keď sa sedemnásobný majster sveta postavil v mixzóne pred mikrofóny a mal zhodnotiť, čo v piatok predstavovalo najväčšiu výzvu, odpoveď našiel pomerne rýchlo. “Hmm… Poskakovanie,” odvetil Lewis Hamilton a unavene sa zahihúňal. “Zvládnem to, hej. Som trochu ubolený, ale… Na konci rovinky sa tu rútime v naozaj vysokých rýchlostiach a veľmi poskakujeme.”

Pri pohľade na poskakovanie monopostu W13 ani nie je veľkým prekvapením, že tím z Brackley nabral viac ako sekundové manko na čelo. V Russellovom prípade to bolo 1,324 a v Hamiltonovom dokonca 1,650 sekundy. A to po kvalifikačných simuláciách na stredne tvrdej zmesi Hamilton strácal ešte viac. “2,3 sekundy?! Čo dopekla…?” krútil hlavou, keď mu o gigantickej strate povedal jeho inžinier.

Veľkú časť z nej však môžeme pripísať Hamiltonovým snahám niečo vymyslieť. Obyčajne je to on, kto sa snaží skúšať aj naoko divokejšie nastavenia v nádeji, že to inžinierom pomôže vyriešiť problémy, nájsť nový smer, aj keby to malo znamenať, že ho to pred zvyškom víkendu mierne hendikepuje. “Áno, na mojom aute sme trochu experimentovali. Ak mám byť úprimný, nemal som z toho zrovna skvelý pocit. Aspoň sme to skúsili, nazbierali dáta a teraz si ich prejdeme. Zajtra sa azda vrátime k tomu, čo sme zmenili.”

George Russell, ktorý pre poskakovanie musel doplniť svoj tréning o kompenzačné cvičenia, mal preto o čosi pozitívnejšie popoludnie. Tím sa bude pri nastavovaní monopostov odrážať najmä od jeho dát, hoci ani z jeho pohľadu to určite nebolo ideálne. “Mali sme ťažký deň. Neboli sme takí konkurencieschopní, akí by sme si želali.”

“Je to tiež náročná trať na to, aby ste pneumatiky dostali do správneho okna. Videli sme, že viacerí piloti zajazdili svoje najlepšie kolá na konci stintu, zatiaľ čo Ferrari a Red Bully ich dokázali prinútiť pracovať. Momentálne majú celkovo rýchlejšie auto ako my. Budeme robiť maximum, aby sme sa dotiahli,” sľúbil štvrtý muž priebežného poradia šampionátu.

Piloti Mercedesu sa však nedokázali zhodnúť na tom, či pneumatiky predstavujú problém. Lewis Hamilton mal opačný dojem ako jeho kolega. “Z pneumatík mám pocit, že fungujú dobre. Na začiatku kola som nemal žiadne problémy. Neviem si však vysvetliť tú 1,6-sekundovú stratu. To je veľmi veľa, hoci veľká časť z nej vzniká na rovinke.”

George Russell napokon uznal, že gumy zrejme nemôžu za všetko. “Aj keby sme vyriešili tieto pneumatiky, tak celú našu stratu nezmažeme. Určite ju celú nezmažeme, strácame priveľa. Toto je teda polovica našich problémov, tú druhú tvorí aktuálny nedostatok výkonu.”