logo F1online.sk

Musím myslieť a jazdiť neštandardne, hovorí o „úplne novej výzve“ Sainz

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 5. 2022

Carlos Sainz už v kariére čelil nejednej prekážke, hrozilo mu už dokonca aj to, že si vo Formule 1 nenájde miesto. Všetky príkoria však napokon prekonal a vyslúžil si zmluvu v mocnom Ferrari. To mu v roku 2022 prvýkrát v kariére poskytlo víťazné auto. Sainz si však s novou technikou nedokáže poradiť.

Prvých šesť pretekov bolo v podaní rodáka z Madridu kombináciou smoly a vlastných chýb. Postupne sa ukazuje, že nie za všetko môže jeho tím (technické problémy v austrálskej kvalifikácii) alebo smola (vypadnutie v Imole), ale trápi sa aj sám Sainz po jazdeckej stránke. Žiaľ, v plnej nahote sa to ukázalo na jeho domácom podujatí.

Carlos zaostal za tímovým kolegom Charlesom Leclercom v kvalifikácii o štyri desatiny a v pretekoch to nedokázal napraviť. V Španielsku už bol nútený otvorene priznať, že s monopostom F1-75 mu to nejde tak, ako by malo.

„Nebolo to ľahké,“ priznal Sainz. „Ako zrejme aj sami vidíte z palubných záberov a mojich chýb, s týmto autom sa dosť trápim a trápim sa aj v snahe porozumieť tomu, ako z neho dostať maximum.“

„Pre mňa a moju kariéru vo Formule 1 je to úplne nová výzva. Musím myslieť neštandardne a musím jazdiť neštandardne. S tým pochopiteľne prichádzajú chyby a nové veci, ktoré sa musím naučiť. Plne sa však sústredím, snažím sa bojovať a čo najskôr to otočiť vo svoj prospech. Zatiaľ je to v mojom podaní kombinácia smoly a vlastných chýb, čo sa tiež ráta,“ hovorí španielsky pretekár.

„Myslím si však, že v budúcnosti sa to obráti buď z ničoho nič alebo postupnými krôčikmi. Musím sa však naďalej držať pri zemi,“ dodal rodák z Madridu.

Sám priznal, že Charles Leclerc to s tohtoročným Ferrari zvláda lepšie. To ostatne vidíme všetci. Zdá sa však, že pomyselné nožnice boli v Barcelone otvorené úplne najviac.

„Celý víkend bolo auto v nájazdoch do zákrut na hrane. To v kombinácii so špinavým vzduchom od auta predo mnou a silným nárazom vetra spôsobilo stratu kontroly,“ opísal Sainz svoju chybu v štvrtej zákrute.

Jeho trápenie zatiaľ dosť pripomína sezónu 2018 a pôsobenie v Renaulte. „Je v tom množstvo detailov, nedá sa to povedať všetko v rozhovore a je ťažké to aj vyjadriť slovami. Treba to riešiť v súkromí a zachovať tajomstvo vo vnútri tímu,“ povedal Sainz o možnom riešení.