logo F1online.sk

Horner o problémoch s DRS: Asi sme váhu šetrili až príliš

Christian Horner
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 5. 2022

Začiatok sezóny 2022 sa niesol v znamení boja s váhovým limitom. Nad limitom pre minimálnu hmotnosť monopostov sa ocitlo údajne až deväť z desiatich tímov a následný súboj o to, kto „zoškriabe viac laku“ to len potvrdil. Zaradil sa k nim aj Red Bull, ktorý sa však v Barcelone naučil, že prílišná diéta môže byť na škodu.

Práve úsilie ušetriť váhu totiž malo byť prvopríčinou problémov Maxa Verstappena s nefunkčným DRS, ktoré ho postihli v kvalifikácii aj pretekoch. Po sobotných problémoch opravovali mechanici mechanizmus otvárajúci zadné krídlo aj v nedeľu, ale v pretekoch pilota Red Bullu naďalej zrádzal.

„Samozrejme, že toto si vyžiada ďalšiu analýzu,“ povedal šéf stajne Christian Horner. „Snažíme sa získať každú štipku výkonnosti a hmotnosť v tom takisto zohráva rolu. Možno sme však v tomto smere boli až príliš ambiciózni.“

„Musíme však pochopiť, kde presne nastal problém. Mysleli sme si, že riešenie máme, ale bohužiaľ sa ukázalo, že nebolo spoľahlivé,“ dodal.

Red Bull sa v priebehu pretekov snažil problém vyriešiť, Verstappenovi radil rozličné permutácie, ako a kedy treba tlačidlo DRS stlačiť, no žiadny z nich sa neukázal ako dostatočne spoľahlivý. Riešením napokon bola zmena stratégie, keď Maxovi „naordinovali“ tri zastávky, aby mu umožnili jazdiť v čistom vzduchu. To sa napokon ukázalo ako víťazný ťah.

„Nedalo sa s tým nič robiť. Nie som hlúpy, akonáhle sa rozsvieti svetielko a ozve aktivačný signál, tak to stlačíte. Ak sa krídlo neotvorí, zjavne niekde nastal problém,“ povedal Verstappen.

„V jednom momente som do toho na rovinke búšil päťdesiatkrát, no neotváralo sa. Očividne teda niekde nastal problém. Skúšal som všetky rozličné veci, vyhnúť sa obrubníkom, jazdiť po obrubníkoch, aktivovať to o čosi neskôr, ale bolo skrátka rozbité, alebo teda aspoň nefunkčné,“ dodal holandský pretekár.

Súvisiace články