logo F1online.sk

Verstappenovi zlyhalo DRS, no podľa Hornera nerozhodlo

Max Verstappen
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala21. 5. 2022

Max Verstappen sa vo veľkom kvalifikačnom finále musel vzdať bez boja. Charles Leclerc zajazdil skvelý čas, ktorým sa dostal do čela, no Holanďan svoj záverečný pokus ukončil už po prvej zákrute. Vo vysielačke hlásil výpadok výkonu. Christian Horner dal veci na pravú mieru, no zdôraznil, že Verstappen o pole position neprišiel.

V prípade Red Bullu je to už obohraná pesnička. Takmer na každom víkende sa niečo pokazí, raz Maxovi Verstappenovi, inokedy Sergiovi Pérezovi. V kvalifikácii na VC Barcelony si čierneho Petra vytiahol úradujúci majster sveta.

Na konci cieľovej rovinky, keď práve odštartoval svoj finálny pokus, vo vysielačke odrazu oznámil: “Človeče, nemám výkon! Na rovinke som vôbec nemal výkon.” Keďže v tej chvíli už zvoľnil, inžinier mu dal pokyn vrátiť sa do boxov.

Cestou si Verstappen aj zahrešil, no keď sa dozvedel, že obsadil druhé miesto so stratou troch desatín na Charlesa Leclerca, zmierlivo poznamenal: “To je dosť veľká strata…”

Čo sa vlastne stalo? To v rozhovore pre Sky Sports vysvetlil Christian Horner. “V skutočnosti nešlo o výkon, ale o DRS, ktoré sa neaktivovalo. Musíme sa pozrieť na auto, čo presne to spôsobilo, pretože keď sa vracal do boxov, na protiľahlej rovinke sa otvorilo.” Inžinier mu v dojazdovom kole skutočne prikázal pred desiatou zákrutou otvoriť DRS a odrazu fungovalo.

Podľa šéfa Red Bullu zlyhanie DRS napokon nerozhodlo. “Nemyslím si, že dnes by sme stačili na to, aby sme Charlesa porazili. Pod tlakom zajazdil skvelé kolo, ja som spokojný so štartom z prvého radu.”

Nemôžeme si veci takto komplikovať, odkázal po pretekoch v Miami Max Verstappen. A hoci ho to tentoraz nestálo pole position, Red Bull stále nefunguje ako švajčiarske hodinky. Čo na to hovorí Horner?

Veľkú drámu z toho nerobí. “Také veci sa stanú. Videli sme, že Ferrari v noci menilo šasi pre problém na palivovom systéme. Je smola, že nás to vždy zasiahne v ten nevhodný čas. Najmenej zo všetkého chcete, aby sa vám to stalo práve v poslednom pokuse v kvalifikácii. My však pracujeme tvrdo, snažíme sa zistiť príčinu. Možno ide o takú banalitu ako zaseknutý kúsok gumy v mechanizme.”

“Je škoda, že sme nemohli odpovedať. Dnes by sme Charlesa neporazili, ale myslím si, že by sme mu boli bližšie, než čo ukazujú časy,” zhodnotil 48-ročný Brit.

Sergiovi Pérezovi tentoraz kvalifikácia nevyšla, predbehli ho obe Ferrari aj George Russell. Dvojicu jazdcov v Red Bulle napokon delili viac ako tri desatiny, čo je dosť veľký rozdiel, keď si uvedomíme, že Verstappen sa ešte mohol zlepšiť.

“Myslím, že o všetkom rozhodol prvý sektor. Checo netrafil prvý sektor ideálne, hoci v tom druhom a treťom bol na tom dobre. Jeho teoretické maximum bolo štvrté najlepšie,” prezradil Horner. “Raz darmo, rozhodujú tu aj drobnosti. Avšak, aj odtiaľ môže mať OK preteky.”

Charles Leclerc bol napokon v kvalifikácii suverénny. Vyhovuje okruh Catalunya viac Ferrari? Vieme, že Red Bull sa tento rok koncentruje na maximálku a dlhé rovinky, no v Barcelone je taká len jedna.

“To ešte stále zisťujeme. Naše auto podávalo v Imole veľmi dobré výkony. Ferrari si sem prinieslo nový balík, ktorý funguje. Rozdiely sú veľmi drobné,” hovorí šéf červených býkov. “Maxovo prvé kolo vyzeralo byť veľmi silné, našťastie ho dostalo do prvého radu, no podľa mňa rozhodnú drobnosti rovnako ako v Miami.”

Súvisiace články