Sainz musel v Miami bojovať aj s bolesťami
I napriek zisku pódiovej tretej priečky Carlosovi Sainzovi po pretekoch nebolo veľmi do smiechu. Po piatkovej nehode sa totiž ešte stále necítil úplne v poriadku. Náročné preteky v horúcom a vlhkom Miami, ktoré poriadne vyžmýkalo všetkých jazdcov, musel zvládnuť s bolesťami krku.
Carlos Sainz trafil betónovú bariéru v druhom tréningu. Podobnú nehodu zažil aj Esteban Ocon v sobotu, pri ktorej mu senzory namerali preťaženie 51 G — zhodou okolností rovnaké, aké zažil Max Verstappen minulý rok v Silverstone. A hoci Španielov náraz nebol až taký tvrdý, zanechal na ňom stopy.
“Už mi bolo aj lepšie,” pousmial sa Carlos Sainz po skončení veľkej ceny. “Po tej piatkovej nehode ma v pretekoch stále trochu bolel krk, no musel som to zvládnuť, musel som s tým bojovať.”
“Najmä na konci, keď bol Checo na stredne tvrdej a ja na veľmi opotrebovanej tvrdej zmesi, bolo veľmi ťažké ho udržať za sebou. Rozdiel v rýchlostiach bol obrovský,” pustil sa do rekapitulácie pretekov pilot Ferrari. “Myslím, že som sa celkom šikovne bránil. Dobre to zafungovalo, aby som získal to pódium. Bolo dôležité.”
S výsledkami môže byť spokojný. Azda sa po ťažkom období konečne odrazil od dna. “Myslím si, že presne toto som potreboval: Čisté preteky, žiadne problémy, slušný štart. Štartoval som na pravej strane, na ktorej nebol žiaden grip. Potom som odjazdil čisté preteky, aj keď som teda nebol fyzicky stopercentne v poriadku. V istých fázach pretekov som musel zvoľniť.”
Sainzovi mierne uľahčil situáciu fakt, že Sergio Pérez za ním po výpadku výkonu zaostal. Namiesto toho, aby Španielovi dýchal na krk, v priebehu jediného kola stratil päť sekúnd, a kým inžinieri vypli chybný senzor, manko narástlo na viac ako sedem sekúnd.
Mexičan príliš netlačil na svojho súpera ani potom, keďže celý zvyšok pretekov musel jazdiť s hendikepom, ktorý Red Bull vyčíslil na 26 koní. Až v závere na spomínanej novej zmesi našiel dostatok rýchlosti a v prvej zákrute dokonca zaútočil na Sainza.
Nebol by Sainzov život ľahší, keby počas výjazdu safety caru prezul? “Podľa mňa rozhodli správne,” bránil stratégov. “Nemali sme k dispozícii stredne tvrdú zmes a ja som nemal ani dostatočný náskok na pitstop. Bola to viac-menej správna voľba, hoci ma dostala do veľmi ťažkej situácie. A mali sme aj tú pomalšiu zastávku, ktorá nám nepomohla, no tak to občas chodí.”