logo F1online.sk

Sainz a Ocon žiadajú tecpro bariéry. Prvý mal ráno bolesti, druhý okúsil preťaženie 51 G

Esteban Ocon
© FOM
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 5. 2022

Aj napohľad neveľký náraz môže mať dosť nepekné dôsledky. V piatok a v sobotu sa o tom presvedčili Carlos Sainz a Esteban Ocon, ktorí sa roztočili v nájazde do najpomalšej sekcie na okruhu v Miami. Trať tam ohraničuje veľmi tvrdý betónový múr, ktorý si vyžiadal svoju daň na autách i telách oboch pretekárov.

Nehoda pri zaradenom druhom prevodovom stupni a celé šasi za státisíce eur je na odpis. Určite to tak nevyzeralo, no preťaženie pri tejto nehode bolo priam enormné. Esteban musel zamieriť do zdravotníckeho strediska na preventívnu kontrolu. Od doktorov síce dostal zelenú, no túto nehodu bude dnes v noci aj zajtra ráno poriadne cítiť.

„Prežívam,“ zhodnotil svoje pocity po nehode Ocon. „Určite, že to bolí, preťaženie 51 G, takže poriadne tvrdý náraz. Najdôležitejšie však je, že zajtra môžem jazdiť.“

Síce sa tieto dva nárazy nedajú veľmi porovnať, ale senzory v monoposte Maxa Verstappena namerali pri jeho nehode vlani v Silverstone úplne rovnaké preťaženie 51 G. Možno si tak viete predstaviť, akú nesmierne kvalitnú prácu dokážu odviesť bariéry na okruhoch.

„Stratil som kontrolu nad zadnou časťou monopostu v tom najhoršom mieste na trati. Musím sa tímu ospravedlniť za to, čo sa stalo. Je to taká chyba, ktorú normálne nerobím. Je trochu frustrujúce, že kvôli tomu treba vymeniť celé šasi,“ hovorí Esteban.

„Ten náraz bol veľmi tvrdý a takto by to byť nemalo. Včera sme o tom hovorili s Carlosom a riaditeľmi pretekov a povedali im, že by tam bolo lepšie umiestniť tecpro bariéry. Toto prianie však vyslyšané nebolo, čo je neakceptovateľné a FIA by mala viac tlačiť na našu bezpečnosť,“ povedal Ocon sklamane, ktorému nevinná nehoda pripravila nepríjemné bolesti a tímu výdavky v hodnote státisícov eur.

Jeho slová podčiarkol aj sám Carlos Sainz, ktorého nehoda tiež nevyzerala nijak tvrdo, ale pripravila mu nejaké tie bolesti. Pred mikrofónmi Sky Sports potvrdil, že skutočne žiadal umiestnenie tecpro bariér v danom mieste, ale nepochodil.

„Je mi ľúto, keď veci kritizujem, ale včera som FIA povedal, že moja nehoda pri zaradenej dvojke by nemala byť taká tvrdá. Dnes ráno ma kvôli tomu bolel krk a povedal som im, nech tam umiestnia tecpro bariéry, keďže teraz tam je veľmi tvrdý betónový múr. Esteban tam taktiež havaroval a som si istý, že to cítil rovnako. Je to jedna z vecí, ktoré nikdy nepochopím,“ hovorí Sainz kriticky na adresu FIA.

„Na stretnutí jazdcov som vzniesol túto námietku, no k žiadnej zmene nedošlo,“ doplnil.

Celkovo však môže byť španielsky pretekár spokojný. Kvalifikácia na Veľkú cenu Miami mu vyšla takmer dokonale a v nedeľu sa postaví do prvého radu hneď vedľa svojho tímového kolegu.

„V sedemnástej zákrute som sa celý víkend trápil. V tomto mieste som na Charlesa počas celej kvalifikácie strácal, takže som v poslednom pokuse skúsil niečo odlišné a bolo to napokon ešte horšie. V nedeľu teda budem vedieť, čo treba urobiť,“ povedal Sainz.

„Vo všeobecnosti však jazdím lepšie, dostávam sa do toho a skúšam rozličné veci. Sem-tam ma však auto stále dokáže prekvapiť, ako ste v piatok aj sami videli. Dávam zo seba to najlepšie v snahe dostať sa do tempa a nabrať sebadôveru. Dnešok bol po včerajšej nehode výzvou, ale myslím, že som odviedol slušnú prácu,“ dodal Sainz.

Súvisiace články