logo F1online.sk

Porsche a Audi sa rozhodli vstúpiť do F1, potvrdil šéf Volkswagenu

Porsche, ilustračné
© Porsche
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 5. 2022

Vstup dvoch nemeckých automobiliek do Formuly 1 je stále bližšie a bližšie. Početné mediálne špekulácie z posledných týždňov a mesiacov potvrdzujú aj zástupcovia samotného koncernu Volkswagen. Naposledy sa prihlásil o slovo sám výkonný riaditeľ VW Herbert Diess, ktorý potvrdil rozhodnutie oboch značiek stať sa súčasťou najvyššej motoristickej triedy.

Čakáme zrejme už len na definitívnu podobu nových motorových pravidiel a tiež tak úplne nepoznáme, akú cestu do F1 obe automobilky zvolia. Podľa medializovaných informácií to vyzerá tak, že Porsche spojí svoje sily s Red Bullom a Audi stále hľadá cesty, ako nadobudnúť podiel v niektorom z už existujúcich tímov. Tak či onak platí, že vstup oboch gigantov je na spadnutie.

„Obe značky sa rozhodli vstúpiť do Formuly 1,“ potvrdil Diess v rozhovore odvysielanom Volkswagenom. „Pokiaľ ide o Porsche, tak tam hovoríme už o relatívne konkrétnom pláne, pri Audi ani nie.“

Pre Audi by to bola vo Formule 1 úplná premiéra, Porsche v najvyššej motoristickej triede chýbalo asi tridsať rokov. Obe automobilky majú za sebou úspešné vystúpenia vo vytrvalostnom šampionáte a Formule E. Diess pritom potvrdil, že ich záujem je založený na „celosvetovo extrémne pozitívnom vývoji Formuly 1“. Poukázal pritom aj na rastúcu popularitu športu v Spojených štátoch.

„Ak to v motoristickom športe myslíte vážne, mali by ste súťažiť vo Formule 1. Tam je ten efekt najväčší,“ povedal Diess. Obe automobilky pritom plánujú využiť zmeny pravidiel od roku 2026 na maximalizovanie svojich šancí na okamžitý úspech.

„Nemôžete prísť do Formuly 1, kým sa vám neotvorí technologické okno. Potrebujete preto zmenu pravidiel, aby ste sa tam mohli dostať,“ povedal Diess.

„Potrebujete začať vývoj nového motora a na vývoj nového motora potrebujete tak tri alebo štyri roky. Predpokladáme, že v rokoch 2026 alebo 2028 uvidíme najväčšie motoršportové divadlo na svete, dokonca ešte veľkolepejšie než vidíme dnes. Bude toho viac v Číne a viac v USA, čo je najväčšia marketingová platforma pre prémiové vozidlá,“ dodal Diess.