Russell by rád natiahol šprint aspoň na polovicu dĺžky pretekov
V Imole sa uskutočnil historicky štvrtý šprint vo Formule 1 a tento nový formát vytvára množstvo priestoru na diskusiu. Za svoj krátky život si získal priaznivcov, ale aj kritikov, ktorí poukazujú na to, že šprinty sú vďaka svojej podstate odsúdené premeniť sa na „procesiu“. Medzi ich fanúšikov nepatrí ani pilot Mercedesu George Russell, ktorý však prišiel s návrhom, ako by sa formát možno dal vylepšiť.
Značná časť štartového poľa trpela v Imole jazdou v „DRS vlaku“, ktorý mnohým znemožnil posun vpred. Keď už niektorým tímom konečne začali odchádzať pneumatiky, zaviali šachovnicové vlajky a šprint skončil.
„Ak mám byť celkom úprimný, tak nie som veľkým fanúšikom tohto formátu,“ priznal George Russell. „Možno šprint potrebujeme natiahnuť na 50 percent dĺžky pretekov (v súčasnosti je to 33 percent, pozn. red.) alebo skrátka o niečo predĺžiť, aby svoju rolu mohla zohrať aj degradácia pneumatík.“
„Za súčasného stavu ide každý naplno a v časoch na kolo sa medzi tímami nevytvorí dostatočne veľká medzera, ktorá by umožnila predbiehanie. Jedinou výnimkou je prípad, keď sa niekto kvalifikuje mimo pozíciu, kam výkonnosťou svojho monopostu patrí,“ dodal Russell.
Za posledný rok sa podobných nápadov objavilo viacero. S vlastným prišiel aj pilot Haasu Kevin Magnussen, pre ktorého to v Imole bol prvý šprint v kariére. Dánsky pretekár úplne nerozumie, prečo je nevyhnutné „uzamknúť“ monoposty pod parc fermé už po jednom voľnom tréningu.
„Mohlo by dôjsť k nejakým úpravám a nie som si istý, či súhlasím s pravidlom parc fermé, ktoré začne platiť medzi prvým voľným tréningom a kvalifikáciou. Na aute tak už nemôžete pracovať, čo je náročné zvlášť pre menšie tímy,“ povedal Magnussen. Tiež poznamenal, že ak by sa šprinty osamostatnili a neovplyvňovali štartový rošt na nedeľu, „prinútilo by to jazdcov bojovať o trochu tvrdšie viac riskovať“.
„Na šprintoch sa mi najviac páči, aké náročné je to v piatok, zvlášť ak to ešte sťažia podmienky na trati,“ povedal pilot McLarenu Lando Norris.
„Mne sa to páči. Som na niečo také zvyknutý z F3 a F2. Myslím, že pre jazdcov je to väčšia výzva. Skutočnosť, že máte počas víkendu dva štarty a možno sa niekde zaseknete v premávke, vám dodáva nutnosť riskovať, čo je dobrý pocit.“
„Mám to teda rád, ale ak tých šprintov bude oveľa viac než tri, tak im už tak fandiť nebudem,“ dodal Norris.