logo F1online.sk

Marko: Verstappenovi nové autá nesedia, Pérez je oveľa spokojnejší

Sergio Pérez a Helmut Marko
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 4. 2022

V roku 2022 nám vo Formule 1 začala nová éra, prišli úplne nové pravidlá, úplne nové autá a pneumatiky. Po prvých troch pretekoch vidíme, že niektorí sa novým podmienkam prispôsobili rýchlejšie, iným to trvá dlhšie. Napríklad v takom Red Bulle sa nám karta obrátila a podľa Helmuta Marka s novým autom zápasí viac Max Verstappen, kým Sergio Pérez je spokojnejší.

Nedá sa síce povedať, že by bol Mexičan odrazu rýchlejší než obhajca titulu, avšak v Saudskej Arábii i Austrálii sme videli záblesky toho, že Verstappen sa v kokpite novej RB18 necíti ako doma. Pérez vybojoval v Džidde pole position a v Melbourne mal tempo podobné tímovému kolegovi, miestami možno dokonca aj lepšie.

„Pérez je Maxovi omnoho bližšie než tomu bolo v roku 2021,“ povedal Helmut Marko pre F1-Insider, na ktorý odkazuje RacingNews365.com. „Najjednoduchším vysvetlením je, že tieto nové monoposty s nižším prítlakom sedia niektorým jazdcom viac, iným zas menej.“

Rakúšan pritom prirovnal situáciu v Red Bulle k situácii vo Ferrari v minulom roku a porovnal Charlesa Leclerca a Carlosa Sainza. Nie je to pritom úplne presné, pretože nové monoposty s ground effectom mali teoreticky sedieť viac Španielovi. Veď aj on sám v podcaste Beyond the Grid povedal: „Keď mi dáte pretáčavé auto, v mojich rukách sa bude pretáčať ešte dvakrát viac.“ Toto sa zatiaľ vo Ferrari nepotvrdilo.

„Sainz je inteligentný a pracuje tvrdo. V Austrálii už bol bližšie, mal však smolu s červenými vlajkami a potom aj problém s volantom. Taký Sergio Pérez je veľmi spokojný s nastavením monopostu, kým pre Maxa je to náročnejšie. Zatiaľ nenašiel to správne vyváženie a v aute mu chýba maximálna sebadôvera. Nová autá príliš nesedia jeho agresívnemu jazdeckému štýlu,“ povedal Marko.

„Max je vo svojom mladom veku prirodzene netrpezlivý. Povedal som mu, že stále je pred nami dvadsať pretekov, ak prirátate šprinty a najrýchlejšie kolá, v hre je viac ako päťsto bodov. Nič nie je stratené.“

„Ferrari však má veľmi spoľahlivé auto a rýchle za každých podmienok. Zrejme dokáže po celý čas udržať pneumatiky v optimálnom okne. S naším autom je to zložitejšie a trvá nám to dlhšie. Musíme na tom zapracovať,“ dodal Marko.

Súvisiace články