logo F1online.sk

Najmenej sme strácali v Bahrajne, povedal Vowles

George Russell
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 4. 2022

Máme za sebou prvé tri veľké ceny, počas ktorých sme sa dychtivo snažili prísť na to, aké je aktuálne rozloženie síl v štartovom poli. Tím Mercedes sa v ich priebehu snažil sfunkčniť svoj radikálny koncept „bez bočníc“. Zatiaľ sa im to nepodarilo a takisto to nevyzerá, že by sa Mercedes dokázal nejak výrazne priblížiť.

V Austrálii vybojoval tím cenné tretie a štvrté miesto. Pokračuje tak v zbieraní dôležitých bodov, ktoré sa budú v neskoršej fáze sezóny určite hodiť. V nedeľu sa však predsa len zdalo, že George Russell a Lewis Hamilton boli o čosi bližšie. Bol to dôsledok charakteru okruhu alebo zlepšenia Mercedesu?

„Myslím, že pravda bude niekde medzi týmito dvoma faktormi,“ povedal v tradičnom debrífingu Mercedesu hlavný stratég tímu James Vowles. „Výkonnosť z okruhu na okruh určite kolíše medzi Ferrari, Red Bullom, nami a napríklad aj McLarenom. Dôvodom je charakteristika trate a úroveň prítlaku, buď to vyhovuje alebo nevyhovuje charakteristike ich auta.“

„Takisto sme podnikli určité kroky a snažíme sa robiť kroky, ktoré nám pomôžu auto v každých pretekoch posunúť a lepšie mu porozumieť.“

„Pokiaľ však ide o to, ako sme na tom boli v Melbourne, musíme čeliť realite. V kvalifikácii sme boli v porovnaní s Ferrari o sekundu pomalší a v pretekoch bol Leclerc vo vlastnej lige. Už po niekoľkých kolách naňho Verstappen strácal pár sekúnd. Red Bull trpel na stredne tvrdých pneumatikách veľkou degradáciou, no na tvrdých boli omnoho rýchlejší,“ povedal Vowles.

V Mercedese si taktiež nemyslia, že by na Veľkej cene Austrálie boli zatiaľ najkonkurencieschopnejší, hoci sa to pri vonkajšom pohľade tak mohlo zdať. V pretekoch prerušených dvoma výjazdmi bezpečnostného vozidla prišiel tretí George Russell do cieľa so stratou 25 sekúnd na víťaza. Vowles tvrdí, že to boli úvodné preteky sezóny v Bahrajne, na ktorých bol Mercedes najviac konkurencieschopný.

„Do tohto momentu je Bahrajn pre nás stále najkonkurencieschopnejším podujatím z pohľadu straty na čelo,“ vysvetľuje Vowles.

„Do každých pretekov máme pripravený akčný plán, čo treba otestovať alebo ako treba auto posunúť vpred. Som si celkom istý, že naši konkurenti sú na tom rovnako. Kľúčové však je začať znižovať našu stratu na čelo,“ dodal Vowles.

Súvisiace články