logo F1online.sk

Russell chcel bojovať s Pérezom, našťastie počúvol inžiniera

George Russell
© Steve Etherington/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala10. 4. 2022

Zakopnutia ostatných treba využiť, také sú slová Georgea Russella po jeho debutovom pódiu za Mercedes. S výsledkom je nadmieru spokojný, hoci pripúšťa, že tímový príkaz nebrániť sa pred Sergiom Pérezom sa mu nepočúval ľahko. Prevážil však rozum a viera v tím nad jazdeckou dychtivosťou, bez čoho by sa Brit z pódia istotne netešil a zaradil by sa medzi tých, ktorí v Melbourne zakopli.

George Russell sa v prvom stinte viezol na piatej priečke. Z prvej päťky vyčkával na zastávku najdlhšie, vďaka čomu dokázal využiť nehodu Sebastiana Vettela a následný výjazd safety caru. Brit sa razom ocitol na treťom mieste pred Sergiom Pérezom aj Lewisom Hamiltonom. Vtedy o tom ešte netušil, no keď mu 20 kôl pred koncom tím prikázal, aby s Pérezom príliš nebojoval, virtuálne bol druhý. Max Verstappen totižto neskôr odstúpil.

O to viac ho po pretekoch muselo mrzieť, že Sergia Péreza neudržal za sebou. Príkaz tímu niesol ťažko, no v konečnom dôsledku sám uznal, že toto bolo najlepšie rozhodnutie. “Nechcem šetriť pneumatiky, som pretekár, o svoju pozíciu chcem bojovať,” okomentoval inžinierove pokyny v mixzóne.

Red Bull sa cez neho dostal pomerne ľahko aj vďaka Rusellovým problémom s ľavou prednou gumou. “Ja som potreboval manažovať pneumatiky práve v poslednej zákrute, po ktorej nasleduje rovinka. Ak by som tam šetril gumy, bol by zo mňa ľahký cieľ. To nechcem, ale je to tím, kto má pred sebou dáta.”

“Aj ja som na volante videl, že teploty pneumatík boli úplne na hrane. Naozaj som na to chcel zatlačiť, ale uznal som, že pravdepodobne by som z tej výkonnostnej krivky spadol ešte rýchlejšie. Ak by som na to zatlačil viac, zrejme by som skončil až za Lewisom. Trochu som s ním bojoval, ale bol na nás prirýchly,” doplnil na margo Pérezovej rýchlosti.

V úplnom závere sa Russell ešte trochu naťahoval s Lewisom Hamiltonom. Nebol to úplne rovný boj, pretože skúsenejší z dvojice jazdcov Mercedesu musel manažovať teploty motora a na koncoch roviniek uberať plyn, no i napriek tomu musel byť Russell bezchybný.

“Držal ma pod tlakom. On je chlapík, ktorý sa nevzdáva, tlačil na to až do konca. Vedel som, že ak ho chcem udržať za sebou, tak na to musím tlačiť aj ja,” hovorí druhý muž priebežného poradia jazdcov. “Ale myslím si, že som to celkom dobre zmanažoval a darilo sa mi držať mimo dosah DRS.”

Možno ste sa po pretekoch aj vy zháčili, keď ste prvýkrát začuli, že George Russell sa ziskom tretej priečky stal najbližším prenasledovateľom Charlesa Leclerca v Pohári jazdcov. Rovnako tomu nechcel uveriť ani on sám. Keď si uvedomil, že prvý apríl je už dávno za nami, vyzdvihol prácu svojho tímu a smerom k súperom odkázal, že byť rýchly nestačí.

“Niekto mi to už povedal, ale neveril som mu, je to šialené,” pristavil sa pri svojej pozícii. “Toto je však šampionát, v ktorom rozhodujú výsledky, nie nevyhnutne rýchlosť. Klobúk dolu pred všetkými v Brackley a Brixworthe. Môžete mať akokoľvek rýchle auto, ak nedôjdete do cieľa a nepozbierate tie kúsky. Nám sa to podarilo. Tento víkend sme boli azda piatym najrýchlejším tímom za McLarenom aj Alpinom a pozrite sa, máme tretie miesto. Musíme byť hrdí na prácu, ktorú sme odviedli aj s takým výkonnostný mankom.”

Na takéto šťastie sa však nemožno spoliehať donekonečna. “Samozrejme, dnes sme mali hneď dvakrát kus šťastia, ale berieme to. Uvedomujeme si tiež, že ak si chceme udržať túto pozíciu, tak musíme nájsť viac výkonu. Verím, že náš tím v továrni pripraví viac výkonu, ale chce to veľa času. Zatiaľ využívajme tieto príležitosti.”

V interview pre Sky Sports reportéri načali zaujímavú tému. V padoku sa vraj dopočuli, že Russell s Hamiltonom požiadali svoj tím, aby skúsili nasadiť šasi z predsezónnych testov v Barcelone. Máme totiž za sebou už tri veľké ceny a s aktuálnou špecifikáciou monopostu W13 nie a nie pohnúť. Možnože je to skutočne tak, že tadiaľto cesta nevedie a s barcelonskou verziou auta by sa tím dostal dopredu skôr.

Čo na to Russell? “Musíme ísť na to analyticky, nesmieme spraviť nič šialené. Výsledky a výkon chceme dnes, no ak spravíme niečo drastické, spravíme krok vzad, nie vpred,” upozornil. “Musíme veriť nášmu tímu, musíme veriť tomuto procesu. Treba uznať, že to bude nejaký čas trvať. V aute je potenciál. Máme miernu nadváhu, chýba nám prítlak, auto poskakuje. Tieto veci musíme vyriešiť, skrýva sa za nimi veľa času na kolo.”