logo F1online.skF1online.sk

Predbiehanie bez DRS je takmer nemožné, zhodujú sa piloti

Max Verstappen a Charles Leclerc
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková29. 3. 2022

V úvodných dvoch veľkých cenách sme mohli sledovať fantastický súboj o prvé miesto medzi Maxom Verstappenom a Charlesom Leclercom. Kým v Bahrajne ťahal za kratší koniec úradujúci majster sveta, v Saudskej Arábii sa to otočilo. V oboch prípadoch však dôležitú úlohu zohral DRS. U jazdcov panuje zhoda, že systém by mal určite pretrvať.

Ukazuje sa, že DRS je pri predbiehaní podstatným faktorom, keď rozhoduje väčšinu súbojov na trati. Hoci existovala určitá nádej, že zmena pravidiel pre rok 2022 umožní dobré predbiehanie aj bez toľkého spoliehania sa na tento systém, pretekári sa domnievajú, že je to stále absolútna nevyhnutnosť. Napríklad Leclerc tvrdí, že bez jeho používania by sa toho v posledných kolách už veľa neudialo.

„Myslím si, že DRS musí zatiaľ zostať, inak by boli preteky veľmi nudné. Aj keď sa prenasledovanie áut pred vami od minulého roka zlepšilo, čo je veľmi pozitívny krok, stále si myslím, že to nestačí na to, aby sme sa DRS zbavili. Je to súčasť pretekania a v skutočnosti si to celkom užívam. Rovnako je to súčasť stratégie každého jazdca, pokiaľ ide o obranu a predbiehanie, vysvetlil svoj postoj Monačan.

Podobný názor má aj Verstappen, ktorý v nedeľu pre médiá potvrdil, že bez DRS by nemal žiadnu šancu nad Leclercom vyhrať. „Keby som dnes nemal DRS, nikdy by som ho nepredbehol. Samozrejme, na niektorých tratiach sa predbieha ľahšie ako na iných. Ale v tejto chvíli si myslím, že keby tam DRS nebolo, bol by som dnes druhý.“

Iný pohľad na DRS ponúka Leclercov tímový kolega Carlos Sainz. Myslí si, že by sa mohol preskúmať samotný výkon systému DRS, keďže v Saudskej Arábii bol jeho účinok až príliš silný. „Bez DRS je dnes takmer nemožné predbiehať. To, čo sa vďaka nemu zlepšilo, je predvídateľnosť auta pri prenasledovaní. Dodalo nám to rovnováhu a schopnosť zostať pri sebe bližšie v zákrutách.“

„Ale bez tých troch alebo štyroch desatín, ktoré vám DRS dáva v každej rovinke, by bolo nemožné predbiehať. Aj preto, že slipstream je menší ako vlani. Možno by sme však mali zvážiť, aby bol účinok DRS o niečo nižší, aby sa nestávalo to, čo vidíme v súčasnosti, že niektoré predbiehania sú možno až príliš jednoduché,“ podelil sa o svoje obavy španielsky rodák.

Súvisiace články

Diskusia