logo F1online.skF1online.sk

Čo všetko prepásla réžia? Pozrite si Alonsove manévre a Sainzovu stíhaciu jazdu

Fernando Alonso
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 00:49

Veľká cena Singapuru bola z diváckeho pohľadu sklamaním. Bohužiaľ, aj to málo predbiehacích manévrov, ktoré sa odohrali primárne v strede poľa, nám uniklo. Povedali sme si teda, že vám niektoré z nich ukážeme.

Réžia priamych prenosov F1 čelí čoraz ostrejšej kritike. Neraz to pôsobí dojmom, že pán režisér nepochádza z prostredia F1, nevyrastal na nej a nepracoval v tomto prostredí na iných pozíciách. Nevieme, či je to pravda, ale jeho niekedy až obsesia v snímaní celebrít a priateliek pilotov našepkáva, že sa snaží do prenosu umelo priniesť emócie, ktoré sú v prípade pilotov bezpečne skryté pod priezormi ich prilieb.

Problém je v tom, že aj priateľky a celebrity sa podobne ako my sústredia na dianie na trati, takže nám veľa emócií neukážu. Okrem toho, máme od nich čakať, že budú skákať a výskať po každom manévri na trati?

My sme sa pokúsili pozbierať niektoré videá z manévrov, ktoré sa neobjavili v priamom prenose ani v opakovaných záberoch, príp. sa tam objavili s takým oneskorením, že nás samotných zmiatli a nevedeli sme, na čo sa vlastne pozeráme.

Alonsove hrdinstvo

Vysielačky Fernanda Alonsa sa do prenosu dostali a poriadne nás rozveselili, jeho manévre nie. Španielsky matador pritom predviedol niekoľko parádnych kúskov, ktoré rozhodli o siedmom mieste a šiestich bodoch pre Aston Martin. Fernando najprv v 5. kole odvážne predbehol Isacka Hadjara v trinástej zákrute – podľa mnohých je tu vraj nemožné predbiehať –, jeho opakovaný súboj s francúzskym pretekárom sa do prenosu dostal, ale súboj s Oliverom Bearmanom už nie.

Všetko to pritom boli súboje o pozície a v konečnom dôsledku aj o body do Pohára konštruktérov, ktorý v strede poľa nie je ani zďaleka rozhodnutý.

Alonsov manéver na Hadjara v 5. kole:

Alonsov manéver na Bearmana v 45. kole:

Alonsove manévre na Sainza a Lawsona v 47. kole:

Sainzova stíhacia jazda

Williams dosiahol takmer nemožné, hoci si pomohol veľmi nepopulárnou taktikou. Chlapci využili Alexa Albona na pribrzdenie štartového poľa a španielsky pretekár premenil po štarte z posledného miesta veľmi neortodoxnú stratégiu na jeden bod za desiate miesto. To všetko na trati, ktorá je známa tým, že sa tam ťažko predbieha.

Sainz štartoval na stredne tvrdých pneumatikách a po 50 kolách prišiel ako vôbec posledný k mechanikom, aby ich vymenil za softy. Carlos vyšiel z boxov na pätnástom mieste a na ceste za jedným bodom prekonal Strolla, Bortoleta, Colapinta, Cunodu a Hadjara. Vďaka čerstvejším a mäkším pneumatikám sa pritom nemusel obmedziť na DRS zóny.

Antonelli proti Leclercovi

Tento manéver si réžia všimla, ale ponúkla ho s takým oneskorením, že aj ostrieľaní komentátori na televízii Sky si mysleli, že sa pozerajú na Lewisa Hamiltona, ktorý sa v tom čase s ešte funkčnými brzdami blížil k Antonellimu.

Taliansky mladík si poradil s Leclercom, ktorý podľa vlastných slov musel púšťať nohu z plynu dobrých 200 metrov pred skutočným brzdným bodom, aby ochránil brzdy, dosku a všetko ostatné, čo na rozpadajúcom sa Ferrari bolo potrebné manažovať.

Mimochodom, ani Leclercove zúfalé vysielačky sa do prenosu nedostali.

Tímová réžia vo Ferrari

Ferrari vyskúšalo s Lewisom Hamiltonom stratégiu s dvoma zastávkami v boxoch. Keďže stred poľa zdržiavali Lawson a Sainz na opotrebovaných pneumatikách, mohli si to dovoliť. Lewis na čerstvejších pneumatikách v neskoršej fáze dobehol Leclerca, ktorého len krátko predtým predbehol Antonelli. Scuderia okamžite siahla po tímovej réžii, ktorej sa v prenose venovala len okrajová pozornosť.

Alonso verzus Hamilton

Rozhodne najväčší faux pas réžie prenosu na Veľkej cene Singapuru. Tieto zábery sme vám už ponúkli v predchádzajúcich článkoch, ale keďže toto je článok o všetkom, čo sme mali vidieť, ale nevideli, musíme to sem zaradiť.

Súvisiace články

Diskusia