Vo Ferrari stále netušia, prečo bol Red Bull na rovinkách taký rýchly | Magazín F1 - F1online.sk

Vo Ferrari stále netušia, prečo bol Red Bull na rovinkách taký rýchly

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Na okruhu Sachír si boli monoposty Ferrari a Red Bullu veľmi vyrovnané, no GPS analýzy prezradili, že obe autá získavali čas na rozdielnych úsekoch. V Maranelle ukazujú prstom najmä na maximálku červených býkov. Prečo bol RB18 o toľko rýchlejší, však zatiaľ netušia.

Nadvládu Red Bullu na rovinkách sme mohli sledovať počas pretekov. Viackrát sa stalo, že aj keď mal Max Verstappen na začiatku cieľovej rovinky viac ako 0,8-sekundové manko, s pomocou DRS sa v prvej zákrute dokázal dostať pred Charlesa Leclerca. Ak nás neoklamala ponúknutá grafika, Verstappen mal pred brzdným bodom výhodu neuveriteľných 45 km/h.

Podľa niektorých talianskych médií to možno pripísať skutočnosti, že Ferrari ešte stále prevádzkuje pohonnú jednotku vo veľmi šetrnom režime. Agregát totiž má výkon, no jeho spoľahlivosťou si ešte v Maranelle nie sú stopercentne istí. To však nemusí byť problém, pretože vylepšovanie spoľahlivosti je dovolené aj po zmrazení vývoja.

Druhé možné vysvetlenie hovorí o rozdieloch v aerodynamickom odpore. Ak by však Red Bull nasadil menej prítlaku, nemohol by tak excelovať v niektorých zákrutách… Alebo má Red Bull celkovo efektívnejšiu aerodynamiku?

Odpoveď na túto otázku hľadajú vo Ferrari ešte aj dnes, prezradil Carlos Sainz. “Toto je jedna z vecí, ktoré skúmame, najmä preto, že ide o jednu z oblastí, kde zaostávame za Red Bullom. Analyzujeme úrovne odporu a čo s tým vieme spraviť, aby sme boli silnejší na týchto častiach okruhu.”

“Ukazuje sa však, že po stránke motora sme spravili dobrý pokrok, hoci ostatní sú stále veľmi konkurencieschopní. Aj oni majú veľmi silné pohonné jednotky a dobrý odpor, takže bude to tvrdý súboj,” myslí si španielsky pretekár.

Zákazníci Ferrari, ale aj súperi hlásia, že Scuderia má najvýkonnejšiu pohonnú jednotku. V konečnom dôsledku sme to videli aj počas bahrajnského víkendu; kým zákazníci Mercedesu spadli na chvost štartového poľa, Ferrari sa až na Micka Schumachera uvelebilo v najlepšej desiatke.

Carlos Sainz si však nie je taký istý tvrdeniami, že Ferrari je jasne najlepšie. “Nie je dominantný, ale je to dobrý motor. Red Bull mal vyššiu maximálku ako my a nikto nehovorí o motore Hondy. Zrazu to vyzerá tak, že Ferrari je na čele, ale Red Bull mal výhodu 5 km/h. Musíme hovoriť aj o ostatných, nie iba o Ferrari. Momentálne však môžeme byť o čosi uvoľnenejší ohľadom spoľahlivosti,” poznamenal, čím čiastočne vyvrátil správy z Talianska.

Na okruhu v Džidde je maximálna rýchlosť na rovinkách ešte dôležitejšia. Ak Charles Leclerc bude chcieť pridať do svojej vitríny aj druhú víťaznú trofej v rade, bude sa musieť spoliehať aj na dobrú maximálku.

“Určite na tom pracujeme,” ubezpečil Charles Leclerc. “Skúmame to, no všetko sa môže zmeniť od jedného okruhu k druhému. Videli sme, aký boli na rovinkách v Bahrajne silní, takže na takomto type okruhu by mohli ešte zosilnieť. Musíme aj naďalej tlačiť.”