Zajtra by favoritom mohlo byť Ferrari, prognózuje Horner | Magazín F1 - F1online.sk

Zajtra by favoritom mohlo byť Ferrari, prognózuje Horner

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Čaká nás výmena stráží? Podobne ako po predsezónnych testoch aj po piatkových tréningoch môžeme konštatovať, že zlaté roky Mercedesu sa končia. Na úplnom čele ich zrejme vystrieda Red Bull, ktorý považuje Ferrari za svojho úhlavného nepriateľa.

Red Bull sa v piatok rozbehol podľa predstáv. Max Verstappen nemal žiadne vážnejšie problémy a obsadil prvú priečku, hoci Charles Leclerc mu poriadne dýchal na krk. Túto dvojicu delilo len 0,087 sekundy.

Christian Horner má zatiaľ dôvod na úsmev. “My sme mali pozitívny deň už skôr, keď bolo teplejšie, no aj keď sa ochladilo. Krátke aj dlhé stinty boli slušné, hoci je tu niekoľko háčikov — množstvo paliva, motorové režimy a podobne. S dnešnými jazdami sme však spokojní.”

Pri pohľade na dosiahnuté časy Red Bull môže hovoriť o spokojnosti v súvislosti s Verstappenom, no Sergio Pérez stratil celú sekundu. Podľa šéfa Red Bullu by sme z toho nemali vyvodzovať predčasné závery a určite by sme si nemali myslieť, že Mexičan bude aj tento rok zaostávať tak ako vlani.

“On na svojom aute testoval viacero rôznych vecí,” objasnil jeho výraznejšiu časovú stratu. “Keď ste v časovej tiesni, máte len dve hodiny s takto novým autom, tak jazdcom rozdelíte nastavenia, aby ste nazbierali čo najviac dát. Po aerodynamickej aj mechanickej stránke sme teda skúšali rôzne veci.”

Rôzne veci skúšali aj v Mercedese. Russell s Hamiltonom však len márne hľadali nejaký recept na poskakovanie, márne sa snažili toho z auta dostať viac. Naproti tomu Red Bull vyzeral byť na rovinkách pokojnejší.

“Poskakovali sme už v menšej miere, u nich to vyzerá byť dosť agresívne,” poukázal na Mercedesy Horner. “Naši chlapci odviedli dobrú robotu. V Barcelone sa to u nás prejavovalo ešte celkom výrazne, ale začali sme to chápať a úspešne riešiť. Ide to ruka v ruke s týmito pravidlami, treba zistiť, čo to spôsobuje a minimalizovať to. Autá sú veľmi citlivé na svetlú výšku. Čím ste nižšie, tým je to horšie.”

Azda najmenej problémov s týmto fenoménom má Ferrari, ktoré v očiach Red Bullu získalo titul úhlavný nepriateľ. “Ferrari je veľmi rýchle. Leclerc aj Sainz boli rýchli dnes, ale aj zakaždým, keď sa počas predsezónnych testov objavili na trati. Vždy vyzerali veľmi pôsobivo. Zajtra by práve ich auto mohlo byť favoritom.”

“Nám je však jedno, kto sú naši súperi, každý tím predstavuje súpera. Je super vidieť, že Ferrari je opäť konkurencieschopné. Ferrari je gigant, ktorý posledných pár rokov spal, no bol predurčený k tomu, aby tento projekt zvládol — začal na ňom pracovať dosť skoro a vzniklo z toho skvelé auto. Ja som hrdý na našich chlapcov, že po takom intenzívnom boji sa nám podarilo dobre odštartovať so slušným balíkom, ktorý môžeme v priebehu sezóny vyvíjať,” pomyselne potľapkal po pleciach inžinierov z Milton Keynes.