logo F1online.sk

Novinky fungujú, radujú sa v Red Bulle

Max Verstappen v garáži
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala12. 3. 2022

Stačil jeden deň na to, aby sa Ferrari pratalo z pozície jasného predsezónneho favorita. Po pomerne nevýraznom predstavení sa totiž Red Bull v sobotu objavil s novými bočnicami a podlahou, a začal pridávať rýchle kolá. Z rakúskeho tímu znie, že vylepšenia plnia svoju funkciu.

Red Bull vyrazil na trať o čosi neskôr ako konkurencia. Novinár Sam Collins spred zakrytej garáže hlásil, že nasadzovanie nových komponentov nešlo celkom hladko; pre drobné odchýlky v rozmeroch, zrejme spôsobené rozpínavosťou materiálu v teplom Bahrajne, jednotlivé časti k sebe nepasovali. Mechanici museli okraje obrúsiť.

To sa im napokon podarilo a Sergio Pérez vyrazil na trať. Nebol to však štandardný vstup do dňa s inštalačným kolom, Mexičan okamžite šliapol na plyn a hneď vo svojom prvom meranom kole sa dostal na čelo priebežného poradia. Réžia nám vzápätí priniesla pohľad do garáže Red Bullu, v ktorej sa šibalsky usmieval Helmut Marko.

“Pérez ráno vyrazil na trať a okamžite pridal najlepší čas,” komentoval prvú sobotňajšiu štvorhodinovku Helmut Marko, podľa ktorého sa v danej chvíli zmenilo rozloženie síl. “Teraz sme sa dostali minimálne na úroveň Ferrari.”

V priebehu popoludňajšej časti sa začalo ukazovať, že Red Bull by dokonca mohol byť na čele. Keď sa Max Verstappen v úplnom závere programu pustil do serióznejších kvalifikačných simulácií a prekonal dnešné maximum, Helmut Marko sa v garáži opäť usmieval.

Max Verstappen bol vo svojom najlepšom kole o sedem desatín rýchlejší ako druhý Charles Leclerc, hoci na mäkších pneumatikách. “V kvalifikačnom nastavení zatiaľ nikto nejde naplno,” poznamenal na margo výsledných časov.

Odkaz je jasný; naplno nešiel ani on. Za najväčšie pozitívum dňa napokon ani nepovažuje svoj čas, ale fakt, že sa mu podarilo lepšie pochopiť, ako fungujú jednotlivé pneumatikové zmesi, ako s nimi treba pracovať.

“Sústredili sme sa najmä na pneumatiky, ktoré nasadíme budúci týždeň,” pokračoval s odkazom na tri najtvrdšie zmesi C1, C2 a C3. V tejto chvíli treba pripomenúť, že aj keď Verstappen odjazdil svoje celkovo najlepšie kolo na zmesi C5, ani jeho pokus na gumách C3 nebol na zahodenie. Na Leclerca (C4) mu v ňom chýbalo len 0,230 sekundy.

“Z auta som mal dobrý pocit a absolvovali sme program, ktorý sme mali naplánovaný, to je vždy pozitívne,” hodnotí Verstappen. “Samozrejme, auto je lepšie s malým množstvom paliva, keď je natankované, tak je trochu lenivé a veľa toho nerobí, no to platí pre všetkých. Myslím si, že nové diely dnes tiež fungovali dobre.” Uvidíme ich teda aj o týždeň? “Fungovali, tak dúfam, že si ich ponecháme.”

Vyzerá to tak, že minimálne trate s abrazívnym asfaltom a vysoké teploty by mohli Red Bullu obzvlášť vyhovovať, no úradujúci šampión pripomína, že k lepšej forme jeho tímu prispelo aj množstvo kilometrov, počas ktorých sa inžinieri o aute veľa naučili.

“V porovnaní s Barcelonou ide najmä o trať, drsnejší povrch, teplejšie podmienky. Kvôli konfigurácii trate tu máte úplne iné pocity ako v Barcelone. Ale áno, o aute sme sa toho naučili oveľa viac, auto sme zrýchlili. A presne o to vám ide,” uzavrel predsezónne testy Verstappen.