Naše testy budú trochu kompromitované, povedal Sainz | Magazín F1 - F1online.sk

Naše testy budú trochu kompromitované, povedal Sainz

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Ferrari v ostatných rokoch investovalo nemalé čiastky do svojho vybavenia a modernizácie zázemia. Najdôležitejšou akvizíciou je nepochybne nový simulátor, ktorý bol v Maranelle postavený. Ten už síce beží, ale nie na sto percent. Aby sa mohol definitívne dokončiť, je nevyhnutné nazbierať potrebné dáta, ktoré Ferrari získa v Barcelone. Podľa pilota tímu Carlosa Sainza to Scuderiu trochu znevýhodní.

Už teraz je testovanie oklieštené do takej miery, že tímy a piloti nechcú na testoch stratiť ani hodinu. Ferrari však bude musieť v Barcelone priniesť nejaké obety.

„Toto budú pravdepodobne najdôležitejšie testy za posledné roky,“ prehlásil Sainz pri predstavení nového monopostu F1-75. „Prídeme tam s úplne novým autom a bude toho veľa, čo sa treba naučiť.“

„Myslím si, že naše kolá budú trochu kompromitované, pretože potrebujeme tímu pomôcť ako na simulátore, tak vo veternom tuneli, kvôli porovnávaniu dát a skúškam nastavenia.“

„Budú to dôležité testy. Budeme musieť investovať viac času do nastavenia monopostu a pokúsiť sa dostať z auta čo najlepší pocit za čo najkratší čas. Akonáhle sa to podarí, tak si myslím, že dostaneme autá, ktoré sa budú ťažko tlačiť na limit,“ dodal Sainz.

Niektorí jazdci už poukázali na možný problém s novými pneumatikami a väčšími kolesami. Spolu s novým deflektorom na predných kolesách sa o čosi zhoršil výhľad. Pilot Ferrari však zostáva pokojný. „Teraz sa už nedá vrátiť späť. Som si istý, že po pár kolách v Barcelone na to už ani nepomyslíme. Jazdci sa na takéto veci vedia dobre adaptovať.“

„Bude nevyhnutné rýchlo porozumieť tomu, ako s týmito autami jazdiť. Nemyslím si však, že v adaptovaní bude veľký rozdiel oproti minulým rokom. Úroveň tunajších pretekárov je veľmi vysoká a väčšina s tým podľa mňa nebude mať problém,“ povedal Sainz.

Tieto nové monoposty by tiež mali generovať menej turbulentného vzduchu a tým uľahčiť tesné prenasledovanie auta pred sebou. Aj španielsky pretekár (podobne ako mnohí ďalší) však upozorňuje, že sa môže objaviť istá diskrepancia medzi teóriou a praxou. „Budeme si musieť počkať až autá vyjdú na trať, aby sme zistili, či sa nové pravidlá trafili do čierneho alebo nie. Navyše, môže sa to meniť v závislosti od monopostu, ktorý prenasledujete.“

„Záležať bude na mnohých faktoroch, vrátane pneumatík alebo nastavenia. V hre je príliš veľa premenných, takže je ešte skoro odpovedať,“ uzavrel Sainz.