logo F1online.sk

Brundle o „najnovšej“ nahrávke: Nie je to pekné, ale nič sa tým nemení

Lewis Hamilton za safety carom, bezpečnostné vozidlo Aston Martin
© Pirelli F1 Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 2. 2022

Snaha rozpútať novú vlnu kontroverzie? V ostatných dňoch sa na internete objavil záznam komunikácie medzi športovým riaditeľom Red Bullu Jonathanom Wheatleym a pretekovým riaditeľom Michaelom Masim počas záverečnej Veľkej ceny Abú Zabí.

Aj keď bolo toto video verejné už od 16. decembra, rozšírila sa na sociálnych sieťach ako lesný požiar len pár hodín pred odhalením nového monopostu Red Bullu. „Autá, ktoré strácajú kolo, nemusíš pustiť, aby odkrúžili celé kolo a potom sa zaradili späť na koniec balíka. Stačí, ak ich pustíš a môžeme pretekať,“ zneli slová Wheatleyho, na ktoré Masi odpovedal: „Rozumiem, len nám daj sekundu.“

Pravdou je, že riaditeľ pretekov podobne reagoval aj na žiadosti Christiana Hornera, ktorý na Masiho takisto tlačil. Táto komunikácia sa už do prenosu dostala a Masi svojou odpoveďou avizoval, že momentálne má plné ruky práce s odpratávaním havarovaného monopostu (Hornerovu i Wheatleyho komunikáciu si môžete vypočuť tu) Nicholasa Latifiho. V podstate rovnako odpovedal aj Wheatleymu, no niektorí za touto „uniknutou“ nahrávkou (v skutočnosti sa k nej dalo dostať už v decembri a bola na sociálnych sieťach zverejnená samotnou Formulou 1) vidia nový dôkaz.

„Nie sú to žiadne novinky,“ povedal bývalý pilot a dnes expert televízie Sky Sports Martin Brundle. „Nepredpokladajme, že by Wheatley poskytoval Masimu informácie, ktoré by predtým nevedel, pokiaľ ide o to, čo môže a nemôže urobiť s pilotmi o kolo pomalšími.“

„Samozrejme, že pre Formulu 1 je to nepríjemné a veľa ľudí je nespokojných, hlavne fanúšikovia Hamiltona a Mercedesu. Nemusíte pritom byť jeho fanúšikom, aby ste si mysleli, že by mal byť navždy považovaný za osemnásobného majstra sveta. Podľa môjho názoru neboli skutočne dôležité nariadenia rešpektované. Safety car mal trať opustiť až v nasledujúcom kole.“

„Sú tu však aj nepísané pravidlá a stretnutia, ktoré by nemali nič nahradzovať, na ktorých zaznelo, že preteky by sa nemali končiť za bezpečnostným vozidlom,“ hovorí Brundle.

„Vieme, že sa to zmení, ale tímy by nemali napádať rozhodcu, keď sa snaží robiť kritické rozhodnutia. Masi sa práve zaoberal horiacim monopostom na trati, snažil sa to zvládnuť, kým čelil lobovaniu zo všetkých strán.“

„Nie je to pre F1 pekné, no nemyslím si, že by táto nahrávka nejako zmenila nepríjemný príbeh o tom, čo sa stalo,“ dodal Brundle.

Pokiaľ ide o budúcnosť Michaela Masiho, povedal: „Už skôr som poznamenal, že jeho výmena problém nevyrieši. Má toho skrátka priveľa na jednu osobu. To však ešte neznamená, že ho plne podporujem. Myslím si, že bude mať problém si svoju pozíciu udržať,“ povedal Brundle.

Súvisiace články