Wheatley z Red Bullu: Ferrari je veľkou neznámou | Magazín F1 - F1online.sk

Wheatley z Red Bullu: Ferrari je veľkou neznámou

fotka k článku undefined
zdroj: Red Bull Content Pool

Predpovedať rozloženie síl v novej sezóne je dnes veľmi ťažká úloha. Môžeme očakávať, že niekde blízko čela budú Mercedes s Red Bullom a niekde neďaleko chvosta zas Williams s Haasom či Alfou Romeo, no presné poradie dnes nepoznajú ani v samotných tímoch. Vedia len, na koho si treba dávať dobrý pozor. V Red Bull takto sledujú Ferrari, ktoré môže byť čiernym koňom sezóny.

Scuderia Ferrari má obrovskú šancu sa dostať späť k víťazným trofejám. Už vlani sme totiž videli, čo sa Maranellu podarilo spraviť s pohonnou jednotkou. K nej teraz môžu pridať aj špičkové šasi a aerodynamiku; nové technické pravidlá otvárajú celú škálu možností.

Športový riaditeľ Red Bullu Jonathan Wheatley v šou Jacka Threlfalla avizuje, že bookmakeri nebudú mať pred novou sezónou ľahkú úlohu, keď sa budú snažiť odhadnúť poradie tímov, a oveľa lepšie na tom nebudú ani samotné stajne.

“Teraz sa ťažko niečo predpovedá, máte k dispozícii len vaše vlastné referencie, porovnávate sa so svojím minuloročným autom. Dostanete sa síce i k nejakým útržkom informácií z iných tímov, ale neviete, či vám hovoria pravdu, alebo sa vás len snažia zneistiť,” zamýšľa sa Jonathan Wheatley, podľa ktorého existuje len jeden recept, ktorého sa možno držať. “Musíte sa skrátka pozerať na vlastný stôl a odviesť najlepšiu robotu, akú viete.”

Priamo sa teda silu súperov nesnaží odhadnúť, hoci obzvlášť ho zaujímajú výkony jedného tímu. “Ferrari s jeho pohonnou jednotkou vyzeralo byť na konci minulého roka veľmi silné. Bolo jasne tretím najrýchlejším tímom a má aj skvelú jazdeckú dvojicu. Nebol som si celkom istý, či si sadnú, ale vyzerá to tak, že sa im to dobre podarilo. Myslím si, že Ferrari bude tento rok tá veľká neznáma, možnože tá veľká hrozba.”

Bolo by skvelé sledovať šampionát, v ktorom by sa Ferrari opäť dostalo na vrchol. “Ale nie pre mňa!” rozosmial sa po predostrení tejto predstavy Wheatley, no pokračoval už vážnejšie. “Ja si ideálny šampionát predstavujem tak, že v ňom vyhráme, no od prvých pretekov až do posledných by som chcel vidieť riadny boxerský zápas.”

Čo to znamená? “Každý víkend by som chcel vidieť súboje, šesť až osem jazdcov, ktorí by mali na to vyhrávať preteky a všetko by bolo o tom, kto to všetko dokáže v 23 pretekoch poskladať čo najlepšie, kto spraví najmenej chýb, kto bude mať najkonkurencieschopnejšie auto v najväčšom počte víkendov, kto dokáže zarobiť na strategických rozhodnutiach, ktoré sa prijímajú v poslednej sekunde.”

“Nebudem klamať, dominovať, vo všetkých 23 pretekoch vyhrať a získať aj druhé miesto by bolo skvelé, ale dokonalý šampionát podľa mňa vyzerá tak, že na jeho konci ste vyčerpaní, no dosiahli ste niečo ohromné,” uvažuje 54-ročný Brit.

Red Bullu sa to vlani podarilo vďaka Maxovi Verstappenovi a tak trochu aj riaditeľstvu pretekov. Aktuálny tlak na Medzinárodnú automobilovú federáciu, ktorá prešetruje udalosti z Abú Zabí, však Wheatley víta s tým, že konečne by sme sa mohli dočkať nejakej konzistentnosti pri rozhodnutiach.

“Je naozaj dôležité, aby FIA viedla toto vyšetrovanie, pracovala s tímami a aby sme my všetci potom postupovali podľa výsledkov tohto vyšetrovania,” zdôrazňuje Wheatley. “Úloha riaditeľa pretekov a komisárov je veľmi ťažká. Všetko je to o konzistentnosti, na všetkých úrovniach. Je to ako vo futbale, od rozhodcu chcete logické rozhodnutia a to nie je vždy tak.”

V tomto kontexte by v Red Bulle boli radi, keby sa najvyššie vedenie rozhodlo, či chce presadzovať filozofiu “nechajme ich pretekať”, alebo sa radšej rozhodne pre “čierno-biele” pravidlá. “Častokrát je veľmi presne prikázané, aký má prísť trest, nie je tu žiaden priestor na manévrovanie. Myslím, že tieto aspekty športu by sa mali rozhodnúť na najvyššom leveli. Svetová motoristická rada by mala povedať: Toto sú princípy, podľa ktorých budeme pretekať. Potom to stojí už len na FIA a tímoch, aby spolu popracovali na tom, aby sme mali konzistentné športové pravidlá.”

Komentáre