logo F1online.skF1online.sk

Sainz už videl nové auto na prezentáciách a vo veternom tuneli

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala31. 1. 2022

Tímom už do predstavení monopostov a prvých testov nezostáva veľa času. Keď teda pred pár dňami Carlosovi Sainzovi v Maranelle ukázali najčerstvejšie vizualizácie nového monopostu a jeho model pre veterný tunel, už sa veľmi podobal tomu, čo napokon uvidíme na testoch v Barcelone a následne i v Bahrajne. Španiel sa vraj už nevie dočkať, kedy ho konečne uvidia aj fanúšikovia.

Carlos Sainz o novom monoposte hovoril na konci minulého týždňa, keď Ferrari vo Fiorane testovalo monopost SF71H z roku 2018. Cieľom, samozrejme, nebolo testovať samotný monopost, ale preveriť aktuálnu kondíciu jazdcov a rozcvičiť sa z pohľadu komunikácie, pracovných postupov, nuž a v neposlednom rade to bola možnosť pre inžinierov a mechanikov dostať sa do tempa.

Z tohto pohľadu sme teda veľa prevratných informácií nedostali, zaujímavejšie už boli vyjadrenia Carlosa Sainza v súvislosti s novým monopostom. “Videl som ho na veľa powerpointovských prezentáciách a vo veternom tuneli,” prezrádza 27-ročný Madridčan. “Povedzme to tak, že auto pre rok 2022 je diametrálne odlišné v porovnaní s tým, čo sme vo Formule 1 videli v posledných pár rokoch.”

“Neviem sa dočkať, kedy ho ukážem našim tifosi. Akoby sme mali nejaké tajomstvo, ale zároveň chceme toto tajomstvo vyzradiť čo najskôr. Vyčkajme, už to dlho nepotrvá. Obzvlášť sa teším na to, keď auto predstavím našim tifosi, ale tiež na jazdu v ňom,” rozhovoril sa pilot Scuderie.

Nikoho neprekvapí, že nové monoposty sa budú výrazne líšiť od techniky z minulých rokov. Oveľa zaujímavejšie by bolo mať odpoveď na otázku, do akej miery sa budú líšiť od predstaveného prototypu, ktorý uprostred roka pripravila samotná Formula 1.

Z vyjadrení predstaviteľov efjednotky to mohlo vyznieť tak, že všetky monoposty budú “na jedno kopyto” a nebudú príliš vzdialené tomu, čo sme už videli, no opak môže byť pravdou. Podľa odborníka na techniku F1 Craiga Scarborougha sa nový monopost len “na desať percent” podobá predstavenému prototypu.

“Povedal by som, že všetky autá sa budú len do malej miery podobať konceptu auta, keďže predvádzacie autá neboli navrhnuté s tým agresívnym prístupom, ktorý tímy aplikujú pri vylaďovaní každého jedného detailu,” uviedol Craig Scarborough na sociálnej sieti Reddit. “Vidím tu veľa oblastí, v ktorých sa odchýlia od predvádzacieho auta, aby našli výkon.”

Niečo podobné už dávnejšie načrtol Adrian Newey. Legendárny konštruktér vraj pri prvom pohľade na nové pravidlá zostal dosť frustrovaný z toho, že technici budú mať len veľmi málo priestoru na sebarealizáciu, no časom sa vraj jeho pohľad zmenil. Čím viac sa vŕtal v nových pravidlách, tým viac priestoru na vývoj nachádzal. Na túto zmenu stačilo približne šesť mesiacov.

Ale vráťme sa späť k Ferrari, z ktorého pár slov pridal aj Charles Leclerc. “Rok 2022 bude veľmi dôležitý. Je to veľmi špeciálny ročník, pretože budeme mať úplne nové auto. Skutočne sa teším na prvé zimné testy v Barcelone, aby som si ho vyskúšal. Azda po všetkej tej práci, ktorú sme do toho vložili v priebehu posledného roka, budeme takí konkurencieschopní, ako si všetci želáme.”

Na to si ešte budeme musieť počkať. Obaja piloti Scuderie zatiaľ môžu pracovať len s tým, čo zistili minulý týždeň po odjazdení prvých kilometrov vo Fiorane. Carlos Sainz vraj zažil mierny šok, ktorý mu pripomenul, že fyzickú prípravu určite netreba zanedbať.

“Vždy je to užitočné, ale sedieť v monoposte z roku 2018 bola aj zábava,” pokračoval Carlos Sainz. “Pre vás ako športovca alebo pilota F1 je to užitočné, vaše telo dostane prvý šok a vy si poviete: Pŕŕ, ja som pilot F1, túto beštiu musím riadiť!”

“Potrebujete to dať pocítiť svojmu krku, spodnej časti chrbta, zadku, celému telu, aby ste mu pripomenuli, že je telom jazdca Formuly 1 a má to ťažké. Taktiež svojej mysli, ona si opäť musí zvyknúť na tie rýchlosti, a rovnako je to dôležité aj pre inžinierov, trochu vylepšovať nastavenia auta, pokúšať sa ich vyladiť tak, aby boli viac podľa mojej chuti. Zas sa dostanete do toho, a to je vždy dobrá zábava,” usmieval sa majiteľ štyroch pódiových trofejí z minulého roka, ktorý už má istotne zálusk aj na nejakú víťaznú.

Súvisiace články

Diskusia