logo F1online.skF1online.sk

Russell vybral štyri najbrutálnejšie momenty svojej kariéry

George Russell
© FOM
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 1. 2022

George Russell sa po troch rokoch s Williamsom dočkal. Jeho výkony boli odmenené „povýšením“ do Mercedesu, kde si skríži zbrane so sedemnásobným šampiónom Lewisom Hamiltonom. Britský mladík prichádza do nového tímu s parádnym životopisom i povesťou budúceho majstra sveta, ktorú počas troch rokov vo Williamse aj potvrdzoval. Hoci ho v posledných troch rokoch prenasledovala aj dávka smoly.

Najmä v roku 2020 nebolo Russellovi dopriate. Keď sa už-už zdalo, že by si mohol vyjazdiť nejaký úspech, tak mu ho osud vytrhol z rúk. V rozhovore pre Motorsport.com vybral štyri „najbrutálnejšie“ momenty svojej kariéry. Sú nimi pochopiteľne udalosti z Veľkej ceny Toskánska 2020, Veľkej ceny Emilia Romagna 2020 i 2021 a taktiež Veľká cena Sachíru 2020. Poďme si ich postupne rozobrať.

„V Toskánsku sme mali dobrý štart a po väčšinu pretekov som jazdil na bodoch. Potom však došlo k incidentu,“ spomína Russell na Veľkú cenu Toskánska 2020. „Myslím, že väčšinu pretekov som jazdil na desiatom mieste, potom musel Charles Leclerc ísť z nejakého dôvodu do boxov a nedoťahoval sa. Keď teda zaviali červené vlajky kvôli nehode Strolla, bol som na deviatom mieste.“

„Mal som však zlý reštart. Cítil som, že to bola naša jediná príležitosť v sezóne, pretože až do toho momentu sme žiadnu nemali. Zdalo sa, že sme ju premárnili a ďalšia už nepríde. Po pretekoch to bolo naozaj ťažké,“ spomína Russell.

Ďalšia šanca však prišla o asi šesť týždňov neskôr v Imole, čo bol jeden z najnešťastnejších a najtrápnejších momentov v kariére britského mladíka. V 53. kole išiel na opotrebovaných tvrdých pneumatikách za safety carom a stratil kontrolu nad svojim Williamsom. Najbolestivejšia na tom však nebola skutočnosť, že hlúpo havaroval, ale že v tom čase jazdil na desiatom mieste.

Snažil sa čo najlepšie zahriať pneumatiky, aby sa dokázal brániť proti jazdcom na čerstvejších gumách, no zatlačil na to až príliš. Tento moment sa teda „z pochopiteľných dôvodov“ dostal na zoznam tiež.

Avšak ani havária za safety carom nebola pre Georgea najhorším okamihom sezóny. Ten prišiel na Veľkej cene Sachíru, ktorá je určite tou najpamätnejšou v kariére pilota Mercedesu. V kokpite lídra šampionátu vtedy nahradil koronavírusom nakazeného Lewisa Hamiltona. V kvalifikácii síce Valtterimu Bottasovi tesne podľahol, no v pretekoch s ním urobil „krátky proces“ a predbehol ho dokonca dvakrát. Zdalo sa, že cesta za víťazstvom je dokonalo vydláždená, no Georgeovi sa postavila do cesty najprv chyba tímu, potom defekt.

„Bola to emocionálna horská dráha,“ spomína Russell. „Všetko, čo sa za ten týždeň stalo, svetlá reflektorov namierené na mňa, neustále skúmanie mojich výkonov, obrovské množstvo práce v snahe pripraviť sedačku a naučiť sa všetky procesy, ako pracovať s inžiniermi, tlačidlá na volante, snaha porozumieť autu – bolo toho neskutočne veľa.“

„Len toto bolo samo osebe vyčerpávajúce. Preteky samotné boli dosť drsné, v jeden moment sa všetko zdalo pod kontrolou, ale lusknutím prsta sa to vyparilo,“ povedal Russell, ktorý vtedy nie vlastnou vinou prišiel o jasné víťazstvo.

A napokon štvrtý „brutálny“ moment Georgeovej kariéry sa odohral opäť v Imole. Vlani na druhom podujatí sezóny tvrdo kolidoval s Valtterim Bottasom, ktorý bol v podstate jeho tímovým kolegom. Aj v tomto prípade jazdil Russell na bodovanej priečke. Iróniou osudu však bolo, že Mercedes mu za nezvládnutý súboj nakoniec mohol poďakovať. Spôsobil totiž červené vlajky, vďaka ktorým mohol Lewis Hamilton dohnať celé jedno kolo, ktoré pár minút predtým vlastnou chybou stratil.

„Toto boli štyri momenty, ktoré mi za tie tri roky utkveli v pamäti a ktoré boli po emocionálnej stránke dosť brutálne,“ hovorí Russell.

„Musel som sa naučiť, ako sa s tým vysporiadať. Keď sa obzriem späť za udalosťami v Bahrajne, necítim frustráciu alebo niečo podobné. Pomohlo mi to stať sa lepším jazdcom,“ dodal rodák z King’s Lynn.

Súvisiace články

Diskusia