logo F1online.sk

Na nové monoposty sme vyčlenili patričné zdroje, hovorí Horner

Max Verstappen pred Hamiltonom
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 12. 2021

Boj o titul majstra sveta bol v roku 2021 dlhý a náročný. Red Bull a Mercedes doň investovali mnoho fyzických i psychických síl. Zvyšných osem tímov nemalo veľmi o čo hrať, ich sústredenie sa rýchlo presunulo na rok 2022 a nové pravidlá. Budú kvôli tomu dva najlepšie tímy tejto sezóny zraniteľnejšie?

Ferrari, McLaren, Alpine a aj Aston Martin už ukázali, že majú na to, aby sa jedného dňa stali top tímami. Nové technické pravidlá sú pre nich ideálnou príležitosťou. A čo viac, Red Bull a Mercedes by mohli doplatiť aj na vyčerpanosť a nevyhnutné investície súvisiac s tohtoročným bojom o titul majstra sveta.

„Ak Ferrari príde s najrýchlejším autom a v prvých pretekoch nás úplne zničí, potom budeme musieť priznať, že nás to asi skompromitovalo,“ povedal na margo balansovania projektov pre roky 2021 a 2022 Christian Horner, ktorého cituje Autosport. „Všetci však vieme, že v roku 2022 príde veľká zmena pravidiel a vyčlenili sme na to patričné zdroje.“

„Som si istý, že každý tím urobil to, čo považoval za správne a vyvinul tlak na svoju organizáciu. Náš tím je za takýchto okolností vynikajúci, postupovať vo vývoji v rámci nových pravidiel a pokračovať s vývojom tohtoročného auta, to si vyžaduje priam monumentálne úsilie. Tento tím však ukázal fenomenálnu oddanosť,“ pochvaľuje si Horner.

„Ako to dopadne uvidíme až za pár mesiacov. Nové autá vyzerajú inak, pocit z nich bude odlišný a jazda v nich odlišná. Kto k tomu pristúpi správne a kto nesprávne? Všetko to začne celé odznova,“ dodal šéf Red Bullu.

Nie je to pritom len rozpočtový strop alebo nutnosť vyvíjať až do jesene 2021, ale tiež obmedzený čas vo veternom tuneli a na CFD. Mercedes a Red Bull mali v tomto roku beztak len obmedzený čas, počas ktorého mohli tieto zariadenia využívať (menej než ostatná osmička tímov) a ešte aj ten museli nejako deliť medzi tohtoročný a budúcoročný projekt.

„Všetci operujeme pod rovnakým rozpočtovým stropom a koncept monopostu je úplne nový,“ povedal šéf Mercedesu Toto Wolff. „Tiež došlo k zavedeniu týchto aerodynamických pravidiel, podľa ktorých majú tímy z dolných poschodí celkového hodnotenia o čosi väčší priestor.“

„Je teda dosť možné, že tímy, ktoré v tomto roku nebojovali o titul, či už Ferrari, McLaren, Aston Martin alebo Alpine, budú schopné prísť s dobrými nápadmi a konceptami, a to vďaka tomu, že mali viac priestoru a využili ho správne,“ dodal rodák z Viedne.

Súvisiace články