logo F1online.skF1online.sk

Wheatley: Pitstopy budú mať v budúcom roku úplne novú dynamiku

Mechanici Red Bullu čakajú na zastávku v boxoch
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 12. 2021

Pitstopy sú jedným z najvzrušujúcejších aspektov motoršportu a Formuly 1. Za súčasných pravidiel dokáže partička asi dvadsiatich chalanov vymeniť štyri pneumatiky za asi dve sekundy. A kráľom zastávok v boxoch je dlhodobo Red Bull. Ten získal DHL Fastest Pit Stop Award štyrikrát po sebe.

V tomto roku vstúpili do hry aj technické direktívy FIA, ktoré zrejme boli dôsledkom rôznych návrhov, podozrení a protestov poukazujúcich na využívanie rôznych trikov pri výmene pneumatík. Ani to však nezabránilo mechanikom Red Bullu obhájiť pomyselný titul.

„Myslím, že jeden z najzaujímavejších a najvzrušujúcejších aspektov mojej roly čoby športového riaditeľa, je zodpovednosť za naše zastávky v boxoch,“ povedal na oficiálnych stránkach Red Bullu Jonathan Wheatley. „Je to trochu dvojsečná zbraň, veci nie vždy idú tak, ako majú. Som z toho však nesmierne nadšený a za tie roky som si to užil.“

Ako sme už uviedli, Red Bull má povesť tímu s najlepšími zastávkami v boxoch, a tie sa v tomto roku stali predmetom diskusií. Technická direktíva FIA síce tímom spôsobila vrásky na čele, ale ani tá nezabránila mechanikom Red Bullu obhájiť primát tých najlepších v F1. Ak odrátame potenciálne „triky“, ktoré stajňa využívala alebo využíva, čo je základom pre dobrú zastávku v boxoch?

„Základom je nájsť niekoho so silným telesným jadrom. V tejto disciplíne ide o ľudské výkony. Iste, zastávka sa môže pokaziť aj kvôli používaným nástrojom, ale v prvom rade je to o ľudskom úsilí,“ vysvetlil Wheatley.

„S chlapcami tvrdo pracujeme na ich psychickom nastavení a tiež na posilňovaní jadra. Nechcete predsa žiadne zranenia. Na posledných pretekoch chcete rovnakých ľudí ako na prvých,“ dodal športový riaditeľ Red Bullu.

Jonathana a jeho mechanikov čaká v roku 2022 úplne nová výzva. Do Formuly 1 totiž prichádzajú osemnásťpalcové pneumatiky, ktoré prinesú veľké zmeny nielen pre jazdcov a inžinierov, ale aj mechanikov vymieňajúcich pneumatiky. Tí budú v budúcom roku potrebovať ešte viac svalov ako doteraz.

„Vstupujeme do novej fázy s novými, veľkými a ťažkými osemnásťpalcovými pneumatikami. Ako tu teraz sedím (v časeVeľkej ceny Abú Zabí, pozn. red.), tak sme s týmito pneumatikami neabsolvovali ešte ani jeden tréningový pitstop. Prinesie to so sebou celkom odlišnú dynamiku zastávok v boxoch. Bude nesmierne kľúčové získať nejakú konzistentnosť a na tom budeme celú zimu pracovať,“ povedal Wheatley.

Súvisiace články

Diskusia