Na nebezpečenstvá Džiddy upozorňuje aj Russell: Okruh má veľké slabiny
Okruh v saudskoarabskej Džidde si rýchlo získal srdcia mnohých pilotov i fanúšikov. Rýchla a vzrušujúca trať vyžaduje od jazdcov hlavne poriadne „gule“. Každá minca však má dve strany a niet pochýb o tom, že na viacerých miestach tu na pilotov číhajú nebezpečenstvá, ktoré podľa mnohých nie sú celkom nevyhnutné.
Ozvali sa Sergio Pérez, George Russell i ďalší, ktorí žiadajú, aby boli na okruhu vykonané potrebné zmeny pre zlepšenie bezpečnosti. V Džidde vraj na pretekárov číhajú nebezpečenstvá a je len otázkou času než sa niečo stane. Ono sa vlastne už aj stalo, v nedeľných pretekoch sme boli svedkami kolízie viacerých monopostov, do ktorej sa zaplietol aj pilot Williamsu George Russell.
„Zdalo sa to byť celkom nevyhnutné. Prechádzate druhou zákrutou, ktorá je dosť široká a otvorená – môže tam ísť vedľa seba niekoľko áut – potom sa to však rýchlo zužuje,“ povedal po skončení Veľkej ceny Saudskej Arábie Russell.
„Prešiel som skrz slepú zákrutu, autá boli všade, spomalil som a potom ma niekto nabral zozadu. Motoršport sa toho tento víkend mohol veľa naučiť, pretože je to neuveriteľne vzrušujúca trať, avšak z pretekárskeho a bezpečnostného pohľadu má veľké slabiny.“
„Skrývajú sa tu incidenty, ktoré sú nevyhnutné a je len otázkou času, kedy k nim dôjde. Všetky tieto drobné slučky, ktoré pre Formulu 1 ani nie sú zákrutami a sú slepé, v sebe skrývajú zbytočné nebezpečenstvo,“ upozorňuje Russell.
Formula 1 sa tu má vrátiť už v marci budúceho roku. George sem príde už ako jazdec Mercedesu a dúfa, že dovtedy sa uskutočnia potrebné úpravy, ktoré prispejú k zlepšeniu bezpečnosti a znížia riziká.
„Myslím, že z týchto skúseností sa dá poučiť. Nemôžete niekoho viniť z toho, že sa pokúsil vytvoriť neuveriteľnú trať, čo sa im koniec koncov aj podarilo. Myslím si však, že nikto nepredpokladal, čo sa v týchto slepých zákrutách môže stať,“ hovorí Russell.
„Podľa môjho názoru sú zmeny nutné. Máte tu plno drobných slučiek, ktoré nie sú vôbec potrebné. Mohla by sa urobiť jednoduchá rovinka medzi druhou a štvrtou zákrutou, tiež medzi sedemnástou a dvadsiatou druhou, čo sú sekcie, ktoré sa dajú ľahko prejsť na plný plyn, dokonca aj s otvoreným DRS,“ analyzuje ešte stále pilot Williamsu.
„Neviem, či existujú v tomto smere nejaké obmedzenia, na to sa treba taktiež pozrieť. Ak by sa z toho urobila rovinka, významne by zvýšilo bezpečnosť. Myslím si, že na to majú zdroje, to by nemal byť problém. Bezpečnosť na prvom mieste,“ dodal britský pretekár.