logo F1online.sk

Red Bull nebude s výmenou prevodovky váhať, ubezpečil Helmut Marko

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala4. 12. 2021

Keď pilot trafí bariéru zadnou časťou auta, vždy existuje riziko, že sa poškodí aj prevodovka. Z pohľadu Maxa Verstappena je jeho nehoda v kvalifikácii o to nešťastnejšia. Ak by ju totiž musel vymeniť, prišiel by na štarte o päť miest. Helmut Marko avizuje, že Red Bull nebude riskovať a ak to bude potrebné, trest radšej prijme.

Už v Monaku sme videli, čo môže spôsobiť nedostatočná kontrola prevodovky či riskovanie jej nasadenia po nehode. Charles Leclerc mal do pretekov odštartovať z pole position, ale napokon sa na štart ani nepostavil; v inštalačných kolách sa totižto ukázalo, že to prevodovka neprežila.

Red Bull nechce spraviť rovnakú chybu a ku katastrofálnej sobote si pridať aj katastrofálnu nedeľu. Ak by Max Verstappen vypadol, bol by to absolútny koniec akýchkoľvek majstrovských nádejí nielen v jazdeckom, ale zrejme aj konštruktérskom šampionáte.

Helmut Marko preto ozrejmil, že Red Bull nebude váhať s výmenou, ak bude mať čo i len najmenšie podozrenie, že by v nedeľu mohla zlyhať. “Teraz ju musíme rozobrať a pozrieť sa na ňu,” vysvetlil pre Servus TV. “Videli sme, čo sa stalo Leclercovi v Monte Carle, náraz bol vtedy dosť podobný.”

“Oni sa rozhodli ju nevymeniť a, bum! V inštalačnom kole sa jasne ukázalo, aké to má dopady. My sme takí rýchli, že nebudeme riskovať. Ak bude prevodovka poškodená alebo bude mať náznaky poškodenia, vymeníme ju. Síce sa tu ťažko predbieha, ale aj tak,” odkázal športový poradca Red Bullu.

Red Bull môže teraz banovať a azda sa aj hnevať na Maxa Verstappena za to, že všetko zahodil práve v poslednej zákrute. Helmut Marko však ubezpečuje, že holandský pretekár nebude musieť od neho či od vedenia počúvať žiadne výčitky ohľadom jeho jazdeckého štýlu.

“V tej chvíli bol o štyri desatiny vpredu, čo je tu ako celá večnosť,” vyhlásil možno aj mierne preháňajúc. “Videli sme to, keď zabrzdil, zablokovalo sa ľavé predné koleso. Dôsledkom bolo to, že už nemal grip a šmykol sa. Presne to sa stalo.”

“S odstupom času sa dalo povedať — OK, Max, už si veľmi ďaleko vpredu, zvoľni. Ale Max nie je taký, my nie sme takí. Keď má niekto rozbehnuté také kolo, ide o drobnosti. Pri brzdení rozhodovali stotinky, a tie mali taký hlúpy efekt,” doplnil.