Mathias Lauda: Wolff s Hornerom sú ako deti
Sezóna 2021 je plná slovných prestreliek medzi Mercedesom a Red Bullom. Na čele oboch týchto armád stoja Toto Wolff a Christian Horner, ktorí nikdy nesklamú a takmer v každom rozhovore sa pokúsia o výpad na súpera. A kým niektorí sa na tom dobre zabávajú, iným to už začína prekážať. Podľa Mathiasa Laudu, syna legendy F1 Nikiho Laudu, sú šéfovia tímov už dosť detinskí.
Za poslednou výmenou nemusíme chodiť ďaleko. Toto Wolff a Christian Horner sa stretli na piatkovej tlačovej konferencii šéfov tímov pred Veľkou cenou Kataru. Horner na nej okrem iného uviedol, že necíti potrebu Wolffa “bozať”, hoci niektorí iní šéfovia tímov by vraj azda i chceli.
Wolff pre zmenu Hornera označil za herca, pred ktorého keď postavia mikrofón, tak od radosti, že sa o ňom bude písať, začne tárať dve na tri. “Je to ako v Holywoode. Ľudia si tu uvedomili, že keď povedia niečo kontroverzné, budú citovaní. Dostane ich to do médií, ich fotky zas do magazínov.”
A hoci sú to práve piloti, ktorí po pretekoch musia prežívať obrovské emócie, podľa Mathiasa Laudu to zvládajú oveľa lepšie ako ich šéfovia. “Myslím, že piloti sa správajú dospelejšie ako šéfovia tímov,” vyhlásil pre Servus TV bývalý pretekár vytrvalostného šampionátu WEC.
“Max a Lewis nemali v celej sezóne žiadne vážne problémy, dokonca ani po incidente v Silverstone,” poznamenal. Verstappen s Hamiltonom si vymenili pár krátkych odkazov, no ani zďaleka nie v takom rozsahu ako Wolff s Hornerom, ktorí sa stali hlavnými tvárami majstrovského boja namiesto jazdcov. “V skutočnosti sú to šéfovia tímov, kto je tu detinský.”
Podobne neprofesionálne vníma vyjadrenia Wolffa a Hornera aj Andreas Seidl, šéf McLarenu, ktorý na rozdiel od skôr menovaných vždy veľmi uvážlivo volí slová. Svojich kolegov vyzval k tomu, aby zachovali dekórum.
“Ja môžem hovoriť len sám za seba. Keď sledujeme, čo všetko sa momentálne deje, je zjavné, že v stávke je veľa. Je to niečo iné ako súboje vzadu, v ktorých sme my ostatní, čo je do istej miery dobré pre fanúšikov a pre šou,” zamyslel sa Andreas Seidl.
Avšak zdôraznil, že sa treba držať istých hraníc. “Neviem si predstaviť, že by v takej situácii z našej strany padli podobné vyjadrenia, aké sme počuli v posledných týždňoch. Myslím, že bez ohľadu na to, či pretekáte o víťazstvá alebo ste poslední, je dôležité zachovať si rešpekt pred súpermi, FIA, Formulou 1.”
K tohtoročnému vypätému majstrovskému boju to azda predsa len patrí a obaja šéfovia tímov sa snažia aj touto cestou dostať svoj tím do výhodnejšej pozície. Toto Wolff sa o to pred pár týždňami napríklad pokúsil, keď nadhodil, že ten pilot, ktorý bude v šampionáte vpredu, v posledných pretekoch s vysokou pravdepodobnosťou vyradí svojho súpera, ak bude hroziť, že ho predbehne. Wolff zrejme týmto mieril na Verstappena, ktorý mal v tom čase v šampionáte ešte relatívne pohodlný náskok a všetko nasvedčovalo tomu, že v závere roka bude stále na čele.
Avšak ani Mathias Lauda takýto scenár nevylučuje. “Toto sa už vo Formule 1 stalo, v rovnako vypätom dueli, konkrétne, keď proti sebe bojovali Prost a Senna,” pripomenul no na druhej strane doplnil, že očakáva férový záver sezóny z pohľadu pilotov a koniec-koncov aj techniky.
Na tomto fronte sa totiž intenzívne rozoberá legálnosť auta Mercedesu. Hovorilo sa o motore a najnovšie aj o zadných krídlach. “V tejto fáze sezóny už aerodynamiku dotiahli do dokonalosti. Red Bull mal v piatok v Katare len pár problémov. Oba tímy z auta žmýkajú maximum a snažia sa ho ešte vylepšiť, ale som si istý, že všetko prebehne férovo.”