logo F1online.sk

Hamilton: Nové auto robí také pokroky, že skúšať ho na simulátore nemá zmysel

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala29. 11. 2021

Pred nami sú posledné dve podujatia aktuálneho ročníka, v ktorých dva tímy určite nesmú povoliť. Na druhej strane si však nemôžu dovoliť ani presunúť ľudí z budúcoročného projektu. Podľa Lewisa Hamiltona sa totižto vývoj posúva tak rýchlo dopredu, že každý pracovný deň prináša značné pokroky. Nuž a aj z tohto dôvodu zatiaľ nevie povedať, aké je to sedieť v budúcoročnom monoposte.

Časť padoku už oznámila, že v novom aute, resp. v jeho simulátorovej podobe, sedela. Carlos Sainz okomentoval nový monopost slovami, že už nič nebude lepšie ako dnešné monoposty, pretože tie sú z pohľadu aerodynamiky aj pôžitku z jazdy najlepšie v celej histórii F1. Podobne ako pilot Ferrari aj Lando Norris chcel získať prvé dojmy a taktiež konštatoval, že budúca sezóna bude z jazdeckého pohľadu úplne iná ako tá tohtoročná.

Lewis Hamilton zatiaľ nič také neplánuje. Na jednej strane sa chce sústrediť na tohtoročný boj o titul, na druhej tvrdí, že kvôli vysokému vývojovému tempu ešte nemá zmysel naberať prvé dojmy. Auto sa môže ešte zmeniť.

“V tom aute som na simulátore ešte nesedel, pretože sa koncentrujem čisto len na tento rok,” vysvetľuje Lewis Hamilton, ktorý sa o novom aute dozvedá od inžinierov. “Práce je dosť aj bez toho. S tímom som však neustále v kontakte.”

“Aj po pretekoch sa vždy o ňom bavím s inžiniermi, pýtam sa, ako je na tom naše auto, hovorím, čo chcem, aby bolo na budúcoročnom monoposte, aby dozreli na to či tamto. Že s motorom mám takéto problémy a v budúcej sezóne ich mať nechcem, prosím, opravte to. S vedúcimi neustále vediem takéto rozhovory,” objasňuje úradujúci majster sveta.

Súčasťou týchto pravidelných diskusií sú aj rozhovory o konkrétnych špecifikách budúcoročného auta. Hamiltona napríklad zaujíma, aký aerodynamický balans môže v budúcej sezóne očakávať, či rôzne ďalšie vlastnosti.

“Keď sa vrátim po pretekoch, zvyčajne mám veľké stretnutie so Shovom (Andrew Shovlin, šéf traťových inžinierov Mercedesu, pozn. red.). Väčšinou je to na konci týždňa, keď už pozbierali všetky dáta,” približuje svoj popretekový program. “Potom máme stretnutie s Bonom (Peter Bonnington, Hamiltonov pretekový inžinier), a potom ešte jedno s tímom, ktorý pracuje na budúcoročnom aute.”

Na tomto stretnutí sa dozvedá novinky o sezóne 2022. “Na ňom mi posunú najnovšie informácie, ako na tom sme, či je aerodynamický balans naklonený skôr dozadu alebo dopredu, akú svetlú výšku môžeme očakávať, aké problémy čakajú, akým budeme čeliť výzvam a aké sú ich predpovede ohľadom toho, aké to bude v aute.”

“Ale momentálne, pri tých pokrokoch, ktoré robíme vo veternom tuneli, v tom aute nemá zmysel jazdiť, pretože sa rýchlo vyvíja,” doložil Hamilton.

Súvisiace články