Russell: Vo Williamse vládne frustrácia z aktuálnej formy
George Russell bude od nasledujúcej sezóny pilotom tímu Mercedes a tímovým kolegom Lewisa Hamiltona. Čakajú ho však ešte dve podujatia v drese britského Williamsu a podľa jeho vlastných slov, v tíme vládne frustrácia z aktuálnej formy.
„Myslím si, že každý v tíme je momentálne trochu frustrovaný,“ povedal Russell pre Autosport. „Myslím, že si musíme dať odstup a pochopiť, čo sa zmenilo.“
„Máme niekoľko náznakov. Štandardne sme mali ťažké nedele, ale mali sme naozaj skvelé soboty, ako kompenzáciu, a vzhľadom na tempo nášho auta je jednoduchšie udržať sa na pozícii, ako útočiť,“ povedal George Russell.
„Ale z akéhokoľvek dôvodu to tempo nebolo také v sobotu, takže musíme z toho vyťažiť maximum v týchto dvoch posledných (pretekoch) a uistiť sa, že spečatíme ôsme miesto, pretože to je pre nás momentálne to najdôležitejšie,“ zhodnotil britský pilot.
Williams sa aktuálne nachádza za ôsmom mieste v pohári konštruktérov a má 12-bodový náskok pred deviatou Alfou Romeo. Aj z tohto pohľadu bude pre britský tím dôležité udržať sa pred svojou konkurenciou v Džidde aj v Abú Zabí.
„Na tejto trati to bolo neuveriteľne pôsobivé, ako tvrdo ste dokázali tlačiť,“ povedal Russell na margo okruhu Losail v Katare. „Bolo to relatívne plynulé, čo umožnilo jazdcom na to skutočne zatlačiť.“
„Z celej mojej skúsenosti v F1, toto boli zrejme preteky, kde bolo najvyššie tempo, ak to dáva zmysel, v zmysle toho, ako tvrdo ste mohli tlačiť. Bolo to naozaj príjemné, ale očividne nám to dnes nevyšlo,“ hovorí stále len 23-ročný pilot v službách Williamsu. „Je to celkom prekvapujúce. Zadné, na ktorých by ste sa pravdepodobne mohli odviezť späť do Spojeného kráľovstva. Bolo to takmer len o prednej ľavej (pneumatike).“
Russell sa vyjadril aj k téme pneumatík a k tomu, že tím musí pochopiť ich správne fungovanie v podmienkach, aké panovali aj v Katare.
„Obmedzenie, ktoré sme mali, bolo prezúvanie pneumatík,“ zhodnotil George Russell. „Keď sa pozriete na celý tréning, každé jedno kolo sme sa zlepšovali. Dokonca aj treťom tréningu, uprostred dňa, keď svietilo slnko, sme sa zlepšili v našom treťom meranom kole, čo je nevídané najmä na pretekoch na Blízkom východe.“
„V Q1 sme mali rýchlu, pomalú a rýchlu sekvenciu a v druhom kole som oba časy zlepšil. Pri Q2 sme to všetko položili na stôl pre to jedno merané kolo a jednoducho sme nedokázali pneumatiky prinútiť pracovať v prvých dvoch zákrutách a to vás ovplyvní aj po zvyšok kola,“ uzavrel mladý britský pilot. „Takže musíme pochopiť, prečo to tak je, pretože v týchto podmienkach zvyčajne vynikáme.“