logo F1online.sk

Mazepin sa musel vrátiť k starému šasi: Dôvod, prečo piloti nejedia hranolky

Nikita Mazepin
© Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 11. 2021

Nikita Mazepin a jeho tím Haas zažili v Katare priam hororový víkend. V prvom tréningu si poškodil šasi, v treťom jeho monopost postihla porucha riadiacej jednotky motora. Keď v nedeľu zhasli červené svetlá, mal rodák z Moskvy na okruhu Losail odjazdených len 27 kôl. Čakala ho teda veľká výzva.

Ruský pretekár patril k tým, ktorí doplatili na katarské obrubníky. V prvom voľnom tréningu si poškodil šasi a piatkový program preňho skončil veľmi skoro. Jeho mechanici ho potom celý deň vymieňali. Auto bolo na tretí tréning pripravené, no už na výjazde z pitlane ho musel odstaviť. V kvalifikácii a pretekoch to potom z Mazepinovej strany bolo hlavne o prežití.

„Nie som šťastný ani spokojný, no na druhej strane nemám pocit, že toho na stole zostalo veľa. Väčšinu pretekov som jazdil, akoby to bola kvalifikácia. Bol som ohromený tým, ako som sa od prvého po 55. kolo dokázal vlastnou jazdou zlepšovať. Do kvalifikácie som išiel nepripravený a na novej trati – na konte som mal len jeden výjazd v prvom tréningu, takže…“ povedal Mazepin.

„Je to tak, ako to je. Bolo to úžasné podujatie a úžasná trať, myslím, že sa mi mohlo dariť naozaj dobre, ale víkend skrátka nešiel podľa našich predstáv.“

„Určite to bola skvelá tímová práca. Pomohli mi porozumieť tomu, kde sa môžem zlepšiť. Samozrejme, sledovali dáta, no bolo to náročné, pretože v každej zákrute sa menil balans, keďže tu fúkal trochu nárazový vietor. Na rozdiel od Brazílie som teda chcel, aby ma nechali viac osamote a mohol sa sústrediť čisto na auto,“ dodal Mazepin.

Poškodenie šasi znamenalo, že Nikita sa musel v piatok vrátiť k neslávne známej starej špecifikácii, ktorá je ťažšia než tá nová. Podvozok, ktorý si v piatok poškodil, zrejme bude môcť byť opravený, hoci to tím zatiaľ nepotvrdil. Nič to však nezmenilo na tom, že v Katare si musel poradiť s tým starým.

„Opäť raz so starým šasi. Ako som už predtým povedal, ovláda sa dobre, no niesť si so sebou extra záťaž nie je pre čas na okolo optimálne. Myslím, že existuje dôvod, prečo piloti nejedia hranolky a sendviče. Snažia sa mať tú správnu váhu a toto šasi je pre mňa príliš tučné,“ hovorí Mazepin.

„Čakajú nás ešte dve veľké ceny. Verím, že moje šasi bude v Abú Zabí späť. Musím sa však sústrediť na seba. Ak by som ho do konca sezóny už nedostal, tak môžem povedať aspoň to, že mám šťastie a mohol sa s ním zoznámiť. V Mexiku a Brazílii som videl jeho potenciál,“ dodal ruský mladík.

Súvisiace články